Sveikas Donatai,

Tu laimėjai Fitness Model under 75kg (Miami Pro UK Championship) varžybas. Kaip supratau iki šių varžybų keliavai du metus, praktiškai nuo nulinio pasirengimo. Mane domina kaip po velnių pasiekti tokia fizinę formą, kiek tai kainuoja laiko, pinigų ir energijos, bei kaip išlikti nuolat motyvuotam.

Dėl kokių priežasčių nusprendei užsiimti fitnesu? Kas tave pastūmėjo? Kas tau suteikė tą pirmąjį impulsą kuris uždegė ugnelę tavyje? Plakatas, video filmas, kažkoks žmogus?

Sveikas, ačiū, kad pasiūlėte padaryti interviu.

Aš niekada nebuvau atletiškas, nors ir norėjau. Vis tik pradėdamas kokį sportą, karate ar sportuoti namuose niekaip neužtekdavo valios „ištempti“ ilgiau nei porą mėnesių. Pradėjau sportuoti sporto klube atvykęs į Londoną mokytis (Verslo Ekonomikos). Iš pradžių buvo sunku, viskas buvo nauja… Mityba, treniruotės, maisto papildai… Skaičiau daug straipsnių internete, praleidau daugybę valandų  žiūrėdamas YouTube’ėje video. Pradžioje norėjau būti kultūristas, vėliau susipažinau su fitnesu ir tai man labai ‚prilipo‘. Natūralus sportas, sveikai atrodantys ir atletiški sportininkai.

2009 12 02 (2)

Ar tik pradėjęs sportuoti nusprendei iškart dalyvauti varžybose ir siekti rezultatų? Ar tai buvo tiesiog hobis?

Pirmus metus buvo tik hobis, nieko daugiau. Su laiku rezultatai gerėjo, augo apetitas siekti dar geresnių rezultatų, ko pasėkoje valgiau sveikiau, treniravausi intensyviau, įsigijau daugiau papildų. Vėliau dar labiau viską susigriežtinau: sverdamas savo maistą. Taip pat nustojau gerti, rūkyti (rūkydavau tik kompanijoje) ir po truputėli kiekvienoje srityje norėjau pasiekti 110%. Atsisakiau kai kurių pakvietimų į vakarėlius. Eidavau tik į tuos kur būdavo smagi kompanija arba geras renginys. Stengdavausi grįžti namo kuo anksčiau, nes ryte reikėjo eiti į sporto salę. Vėliau nusprendžiau, kad sekantis žingsnis yra varžybos, bet to dar niekam nesakiau…

Kiek laiko skiri treniruotėms? Kiek dienų per savaitę? Kokia treniruotės trukmė? Koks intensyvumas?

Kiekvienas yra skirtingas ir kiekvienas turi skirtingus tikslus, tad kas duoda rezultatą man nebūtinai tiks kitam. Pirmus metus sportavau su 3 dienų per savaitę programa: nugara ir bicepsas, krūtine ir tricepsas, kojos ir pečiai.

Po metų pasidariau sudėtingesnę programą: 6 dienas per savaitę, kiekvieną raumenų grupę treniruodamas atskirai ir du kartus per savaitę rankas. Krūtinė, kojos, bicepsas ir tricepsas, nugara, pečiai, bicepsas ir tricepsas. Pilvo presą treniruoju apie 10 min. po kiekvienos treniruotės. Kartais sukeičiu raumenų grupes priklausomai kaip jaučiuosi.

Visos treniruotės trukmė – iki 1 valandos. Mano treniruotės yra gan brutalios ir aš ilsiuosi tarp pratimų apie 30-45 sek. Žinoma, aš neskaičiuoju apšilimų ir kardio čia.

donatas simkus

Kokia tavo mityba? Auginant masę ir jau ruošiantis konkrečiai varžyboms? Galėtum duoti abiejų ciklų po vieną mitybos dieną.

Mityba gan paprasta ir nuobodi, aš praktiškai kiekvieną dieną valgau tą patį, tik kartas nuo karto suvalgau kokį skanų patiekalą. Nuobodi, nes nereikia kas kart skaičiuoti kiek man kalorijų reikia ir paprasta pasigaminti. Ryte aš darausi valgyti visai dienai, su savimi turiu indus su maistu ir kai reikia pavalgau. Valgau apie 6 kartus per dieną, kas 3 valandas.

Auginant „masę“ valgau labai panašiai kaip ir ryškinantis tik daugiau angliavandenių ir riebalų suvartoju. Artėjant prie varžybų mažinau angliavandenius ir riebalus. Baltymus, nedaug keičiau. Dėl vitaminų ir sotumo jausmo ilgesniam laikui valgau daug daržovių.

Dienos maisto racionas dažniausiai atrodo taip:

Pusryčiai: Kiaušinių baltymai, avižos, bananas. Kartais valgau blynus iš avižų vietoj paprastų miltų.

Dienas metu:

Angliavandeniai: Rudi ryžiai, rudi makaronai arba saldžios bulvės (žieminės).
Baltymai: dažniausiai valgau vištieną, taip pat kalakutieną, liesą jautieną, baltą liesą zuvį arba lašišą.
Riebalai: alyvuogių aliejus arba kokoso aliejus, riešutai dažniausiai migdolus, avokadą.
Vakarienė: Liesa varškė arba be riebalų graikiškas jogurtas su riešutais.

Ruošiantis varžyboms nustoju valgyti vaisius ir artėjant vakarui nebevalgau angliavandenių. Taip pat po truputėli mažinu angliavandenius kiekvieną savaitę (-10% nuo bendro kalorijų kiekio), štai kodėl reikia sverti maistą, kad žinoti kiek mažiau reikia valgyti.

Likus 2 savaitėms iki varžybų reikia daryti manipuliacijas su vandeniu, druska ir angliavandeniais. Taip pat, reikia treniruoti kiekvieną dieną visus raumenis aukščiau liemens. Kojos paliekamos netreniruotos mažiausiai savaitę, kad matytųsi ryškūs kojų raumenys. Paskutinės dienos iki varžybų nėra labai sveikos, bet tai yra būtina norint gerai pasirodyti. Pats svorio metimas nieko nesiskiria nuo pasiruošimo varžyboms, išskyrus tas kelias paskutines savaites kai noriu būti labai ryškus su mažu riebalų sluoksniu ir pilnais raumenimis.

donatas simkus

Ar leidi sau nuslysti į šoną ir suvalgyti ko nors nesveiko? Snikerį, hamburgerį ir t.t.?

Neatsimenu kada paskutinį kartą valgiau šokoladą išskyrus per varžybas, nes reikėjo pripildyti raumenis angliavandeniais. Suvalgiau tiek cukraus per vieną dieną kiek per mėnesį neragavau. Toks jau pasiruošimas.

Aš valgau gan sveikai, nepiktnaudžiauju. Tačiau kartais leidžiu sau suvalgyti ką nors kaloringo: skaniausia man pica ir mėsainis, jei jau valgau tokį maistą einu į normalų restoraną, o ne greito maisto.

Kas tau padeda laikytis nuolatinio režimo? Kaip suteikia sau motyvacijos? Nuolat mintyse peržiūri savo tikslą? Gal filmai, gal tam tirki žmonės?

Fotografuoju save kai tik pradėjau sportuoti. Atrodo juokinga, bet kai palyginu metų ar dviejų senumo nuotraukas, suprantu, kad verta tęsti tai ką pradėjau. Žiūriu video  YouTube’je. Mane motyvuoja žinutės, kad aš padėjau kažkam pasiekti tikslo, kad jie sportuoja ir aš juos motyvuoju nepasiduoti. Šitas mane labai uždega toliau siekti aukštumų…

donatas simkus

Ar būna dienų kai norisi viską mesti? Kaip su jomis susitvarkai?

Viską mesti? Ne! Pasiimti laisvą dieną nuo sporto – taip. Ir visada du kartus pagalvoju ar tai tinginystė ar mano kūnas iš tikrųjų nori laisvos dienos. Kartas nuo karto leidžiu nuslysti nuo grafiko, tačiau būna dienų kai žinau kad esu pailsėjęs ir reikia prisiversti eiti į salę. Tokiom dienom treniruojuos intensyviau ir trumpiau gal kokias 40min.

Kas sunkiausia tau treniruojantis ir laikantis režimo?

Dieta, kartais norisi kokio šokolado, bet žinau jog neverta. Treniruotė yra smagioji dalis. 😉

Kiek per mėnesį išleidi maisto papildams? Kokybiškam maistui? Kiek realiai kainuoja turėti tokį kūną tau?

Per mėnesį išleidžiu papildams apie 100-150 svarų (400-600 litų). Maistui mažiausiai 50 svarų per savaitę (200 litų). Sporto salės abonentas 15-45 svarų (60-180 litų), priklauso į kurią salę einu. Bendra suma apytiksliai gaunasi mėnesiui 660-980 litų. Sportas nepigus, bet nevisi papildai yra būtini, šiuo metu naudoju labai nedaug, nes papildai lieka papildais, o  kūnui reikia pailsėti, nes prieš varžybas gan daug jų vartojau.

Top šeši papildai mano nuomone pagal naudingumą: baltymai, multivitaminai, omega 3 žuvies taukai, kreatinas, glutaminas ir amino rūgštys. Taip pat vartoju taip vadinamus „Pre-Workout“, kurių pagrindinis ingridiantas yra kofeinas.

Ieškau rėmėjų, kadangi šitas sportas – mano gyvenimo stilius, todėl noriu padaryti karjera fitneso industrijoje. Būtų didžiulis postūmis siekti dar didesnių rezultatų su rėmėjų parama.

donatas simkus

Nežinau ar pastebėjai, bet vis labiau ir labiau populiarėję mityba kurioje nėra mėsos. Taip pat yra sportininkų kurie nevalgydami gyvulinės kilmės produktų turi raumeningą, atletišką kūną. Ką manai apie veganiška mitybą, kurioje nėra vartojami produktai gyvulinės kilmės. Jokios mėsos, varškės, kiaušinių. Gal tavo aplinkoje yra tokių sportininkų?

Niekada nebandžiau, nežinau ar įmanoma. Man patinka vištiena, mėsa, žuvis negalėčiau be jų. Neturiu pažįstamų vegetarų sportuojančių.

Kas tau padeda treniruotis? Kas tau padėjo parengti treniruočių programas? Nes pradžioje kai buvai visai žalias tau reikėjo manau pagalbos.

Internetas visagalis, tik reikia laiko negailėti ir atsirinkti tinkamą informaciją. Pasidariau 6 dienų programą pats. Sportavau pagal ją metus laiko iki varžybų. Pirmus metus buvau šešėlyje ir niekas nenorėjo padėti. Likus 2 mėnesiams iki varžybų, žmonės pradėjo pastebėti mano pastangas, kiek jėgų ir valios įdedu į šį sportą. Artėjant prie varžybų turėjau šešis žmones iš fitneso pasaulio, kurie man padėjo nemokamai.

Daug fitneso žmonių nori ir gali padėti, viskas priklauso kaip paklausi. Jei tu įdėsi šiek tiek pastangų klausdamas dauguma atsakys. Prieš siųsdamas savo klausimą per Facebook‘ą aš surašiau viską ką darau: dieta, treniruotės, kardio, papildai, savijauta, miego ciklas… Vienas iš žymiausių man padėjusių yra penktas pasaulyje raumenų kategorijoje – James Alexander Ellis. Esu dėkingas jam labai. Taip pat visiems kitiems padėjusiems. Šeima nelabai suprato iš pradžių šio sporto, teko ilgai aiškinti, kad tai ne vien hobis, o gyvenimo stilius.

Koks keisčiausias nutikimas įvyko sporto salėje? Girdėjau, kad nepadėjai vienam sportininkui ir jis visą treniruotę tau priekaištavo.

Yra visokių žmonių sporto salėje. Vieni ateina į salę susitikti su draugais, kiti kalbasi telefonu, dar kiti nežino ko atėjo ir vaikšto iš kampo į kampą. Vienas ‚sportininkas‘ paprašė padėti perkelti „štangą“. Aš pasakiau atsiprašau neturiu laiko. Tai tas užsipuolė mane, kad esu pasikėlęs ir idiotas… Na aš ateinu į salę sportuoti dėl savęs ir tuo metu tikrai neturėjau laiko nes po salės reikėjo i darbą skubėti, tad turėjau salėje laiko viso labo tik 30min. Tuo labiau, kad jis galėjo pats nusikelti ‚štangą‘ tik reikėjo nusiimti svorius pirma.

Man šis sportas – darbas. Norint gauti gerus rezultatus, darbą reikia atlikti gerai ir iki galo, ko ir siekiu kiekvieną dieną jau du metus.

donatas simkus

Kaip pasikeitė merginų požiūris į tave kai pradėjo matytis gražus kūnas? Raumenynas? Ar sulaukei daugiau dėmesio ar jis visai nepasikeitė? Dar prieš varžybas. 

Prieš pradedant sportuoti nebuvau labai drovus, greičiau vakarėlių centras, tačiau ir ne “donžuanas”. Nežinau ar todėl, kad geriau atrodau ar išaugo pasitikėjimas savimi su merginom, sulaukiu žymiai daugiau dėmesio. Žinutės, pakvietimai į vakarėlius, užkalbina gatvėj ir pan. Tai jau tampa kasdienybė.  Žinoma aš negaliu „tūsintis“, kaip roko žvaigždė, bet pasinaudoti progos savo nauja išvaizda nepraleidžiu. Manau patraukliausia yra pasitikėjimas savimi, nes žinau kad gerai atrodau. Pasitikėjimas, nes pasiekiau užsibrėžto tikslo. Tai kaip komplektas, vienas kitą papildantis „Alfa Vyras = Gražus kūnas + Pasitikėjimas savimi“.

 Sulaukiu ir vaikinų pavydžių žvilgsnių. Kai kurie nori sužinoti kaip man pavyko taip pasikeisti ir nori patarimų. Kita grupė tiesiog pavadina „steroidiniu“, žinoma iš pavydo… Nereikšmingi komentarai, man nieko nereiškia, bet tai parodo jų vyriškumo ir pasitikėjimo savimi trūkumą… Beje prieš merginas jie patys save nužemina, uždedami pliusiuką man.

donatas simkus

Ko palinkėtum žmonėms kurie nori užsiimti fitnesu, kurie nori būti sveikesni, bei turėti gražų kūną?

Nepasiduoti ir siekti savo tikslo, nesvarbu kur gyvenat ar kiek metų Jums, neklausykit aplinkinių… Jūs tai galit, tikėkit savimi to visiškai pakanka! Visiems kartais trūksta motyvacijos, bet nevisi sugeba atsispirti ir eiti tolyn.

Ačiū tau.

Ačiū Jums…

Kalbino Petras Paserpskis

Video transformacija

Jei kas turi kokių klausimų galite susisiekti su manimi ir aš pakonsultuosiu nemokamai:

www.FitnessByDS.com

 

Ką manai? Pasidalink savo nuomone komentaruose