Norime užmigti, bet negalime. Tikriausiai, gerai žinomas, bet ne itin malonus jausmas… Nemiga kankinalabai daug žmonių, kai kuriuos ji aplanko „sunkmečiu“, kas greitai praeina, o kai kurie bando gyventi su ją ilgą laiką. Tačiau nekreipti dėmesio į nemigą nepavyksta. Taip yra dėl to, jog šis nemalonus procesas trikdo mūsų kasdienio gyvenimo ritmą, trukdo mums susikaupti dieną, mes nuolat jaučiamės pavargę ir nerimaujame, jog sekanti naktis tai dar vienas išbandymas mums ir mūsų organizmui.

Jeigu išgyvenate stresą, nerimą ir jūsų gyvenime įvyko kažkas, kas jus sukrėtė, tokiu atveju nemiga tėra jūsų organizmo (tiksliau nervinės sistemos) reakcija į tai. Kai tik jūsų gyvenime viskas susiklostys taip, kaip norėtumėt ir jausite vidinę harmoniją, miegosite ramiai ir saldžiai, bet nejau negalite sau bent truputį padėti?

Nepamirškime, jog yra dar viena iš daugelio priežasčių… Nemiga dažniausiai kankina mus dėl netaisyklingo gyvenimo… gal galime tai pakeisti?

 

  • Stenkitės kiekvieną vakarą eiti miegoti tuo pačiu metu. Tai nėra lengva, bet įmanoma!
  • Kelkitės taip pat panašiu laiku. Net laisvadienį prisiverskite save atsikelti anksčiau. Nuo to bus geriau tik jums;
  • Dvi valandos prieš miegą tai lyg ruošimosi procesas, nuo kurio priklausys jūsų miego kokybė;
  • Geriausias būdas pasiruošti miegui – pasivaikščiojimas gryname ore. Jokiu būdu nespoksokite į kompiuterio ekraną, kai žinote, jog ne už ilgo eisite miego. Tai vėliau neleis jums atsipalaiduoti ir užmigti;
  • Prieš miegą išgerkite puodelį arbatos (puikiai tinka melisos lapai);
  • Nevalgykite mažiausiai 2 val. iki miego;
  • Skaitote įdomią knygą? Jau gulėdami lovoje prieš pat miego terapiją? NEGALIMA! Taip, toks vaizdas (romanų skaitymas prieš miegą) sukelia mumyse daug šiltų jausmų, skatina su džiaugsmu prisiminti mūsų miegą ir sapnus, bet deja, knygų skaitymas prieš miega yra viena iš priežasčių, kodėl ilgai negalime užmigti;
  • Patalynė. Galbūt skamba ne itin rimtai, tačiau tai labai svarbi dalis, kuri paverčia mūsų miegą tikra terapija. Tereikia išsirinkti tokią patalynę, kuri jums patiks. Jeigu esate abejingas savo lovos įvaizdžiui, vadinasi, laikas kažką keisti. Be to, dažnas patalynės keitimas padeda mums jaustis lyg naujai gimusiais, todėl darykime tai, juk tai nėra sudėtinga.

Svarbiausias dalykas, kodėl negalime užmigti – psichologinis nusistatymas ir mus kamuojančios mintys.

Jeigu pirmadienio naktį jūs užmigote tik 4 val. ryto, o iki to laiko tiesiog gulėjote mėnulio dydžio akim, tai nereiškia, jog antradienio naktį viskas bus taip pat. Negalvokite ir jokiu būdu nebandykite įtikinti savęs, jog „manęs laukia dar viena bemiegė naktis“. Tokios mintys sukels nerimą, su nerimu jūs atsigulsite, o po to prasidės tokio nusistatymo pasekmė – priežasties ieškojimas. Galvosite, kodėl negalite užmigti, juk visi miega, o jūs ne.. Gal tai liga? O gal tai psichikos sutrikimas? O galbūt kentėsiu dėl to visą savo likusį gyvenimą? Ir štai, dar viena bemiegė naktis. Užburtas ratas.

O antras dalykas yra mūsų rūpesčiai, klausimai, apmąstymai… Kaip rytoj seksis darbe? Kokia bus mano boso nuotaika? Kokius batus dar turėčiau įsigyti? Taip, lova neretai yra ta vieta, kurioje visos problemos lyg lietus iš dangaus užlieja mus, bet pakeiskime tai. Verčiau atsigulę į lovą pasvajokime kad ir apie tai, ko niekada gyvenime nebus. Juk tai – svajonės.

Saldaus jums miego, jūs tikrai miegosite ramiai, tik patikėkite tuo !

Už straipsnį dėkojame Ekaip.lt

Ką manai? Pasidalink savo nuomone komentaruose