Categories
Saviugda Sėkmės psichologija

KAIP SAVE KEISTI? PILNAS APRAŠYMAS!

Pasirašysiu po kiekvienu punktu.

James Altucher – investuotojas, programuotojas, autorius ir verslininkas.

Laikiausi šių taisyklių: keletą kartų viską pradėjau nuo nulio, grįždavau ir darydavau tai daug kartų. Pradėdavau karjerą naujose srityse. Žmonės, kurie pažinojo mane tada, nebepažįsta dabar.

Keičiau veiklos sritis, nes mano interesai keitėsi. Nes kartais neatpažįstamai sudegdavo visi tiltai. Nes kartais man desperatiškai reikėjo pinigų. Nes kartais nekenčiau visų savo bendradarbių, o jie nekentė manęs.

Yra ir kitų savęs keitimo būdų, todėl skaityk viską su trupučiu skepticizmo. Tai yra tai, kas veikė ir padėjo man, ir mačiau, kaip tai padėjo šimtams žmonių. Per paskutinius 20 metų jie man tai sakė gyvai ir laiškuose.

Gali bandyti, gali nebandyti.

1) Savęs keitimas niekada nesustoja.

Tu save keiti kiekvieną dieną. Esi visada judesyje. Bet kiekvieną dieną tik Tu sprendi, kuria kryptimi judėsi: į priekį ar atgal.

 

2) Reikia pradėti nuo nulio.

Išnyksta visos etiketės, kurias anksčiau turėjai. Buvai daktaras? Sportininkas? Turėjai milijonus? Turėjai šeimą? Niekam nerūpi. Viską praradai. Tu – nulis. Nebandyk sakyti, kad yra kitaip.

 

3) Tau reikia mentoriaus.

Kitaip – nuskęsi iki dugno. Kažkas Tau turi parodyti, kaip judėti ir kvėpuoti. Bet nesijaudink dėl mentoriaus radimo (kaip tai padaryti, aprašyta žemiau).

 

4) Yra trijų tipų mentoriai.

1. Tiesioginis. Jis yra kartu su Tavim ir gali parodyti, kaip jam tai pavyko. Kas yra „tai“? Palauk. Mentorius nėra panašus į seną japoną filme „Karatė vaikis“. Dauguma mentorių Tavęs nekęs.

2. Netiesioginis. Knygos. Video medžiaga. 90% mokymų ateis iš knygų ir kitų šaltinių. 200 – 500 knygų lygu vienam geram mentoriui. Į klausimą: „Kokią knygą skaityti?“ niekada nežinau atsakymo. Yra 200 – 500 dėmesio vertų knygų. Pradėčiau nuo įkvepiančių. Bet kad ir kokie Tavo įsitikinimai – pabrėžk juos, skaitydamas knygas kiekvieną dieną.

3. Mentoriumi gali būti viskas, kas Tave supa. Jeigu nori atrasti save, tada viskas atrodys, kaip ženklai to, ką nori daryti. Medis, kurį matai, jo šaknys, su požeminiu vandeniu, kurio nematai, bus ženklai į savęs atradimą. Ir viskas, į ką žiūrėsi, jungs taškus.

 

5) Nesijaudink, jeigu niekam nejauti aistros.

Jauti aistrą savo sveikatai. Pradėk čia. Eik mažais žingsneliais. Tau nereikia aistros, kad taptum sėkmingas. Daryk, ką darai, su meile, o sėkmė ateis, kaip natūralus simptomas.

6) Save pakeisti reikia penkių metų.

Penkių metų aprašymas:

• Pirmi metai: daužaisi ir viską skaitai, ir pradedi kažką DARYTI.
• Antri metai: Tu žinai, su kuo bendrauti ir palaikyti ryšius. Darai tai kiekvieną dieną.
• Treti metai: esi pakankamai geras, kad pradėtum uždirbti pinigus. Gali būti, kad jų dar neužteks išgyvenimui.
• Ketvirti metai: gyveni gerai.
• Penkti metai: krauniesi turtus.

Kartais nusiviliu 1 – 4 metais. Sakau: „Kodėl tai dar nenutiko?“ ir susižeisdamas ranką trenkiu į grindis. Tai normalu. Judėk pirmyn. Arba sustok ir pasirink naują sritį. Nesvarbu. Galų gale, prieš pat mirtį nebebus laiko keistis.

 

7) Jeigu keisi save per greitai arba per lėtai – vadinasi, kažką darai blogai.

Geras pavyzdys – Google.

 

8) Tai ne dėl pinigų, bet pinigai yra geras matavimo rodiklis.

Jeigu žmonės sako: „Darau ne dėl pinigų“, tai jie turėtų turėti kitą matavimo rodiklį.

„Gal daryti tik tai, ką mėgstu?“, bus daug dienų, kai nemėgsi to, ką darai. Jeigu darai tai tik dėl meilės, tai užtruks daug daugiau nei penkerius metus.

Laimė yra tik pozityvus proto supratimas. Kartais būsi nelaimingas. Mes nesame mūsų protas. Protas – tai tik įrankis, kuriuo naudojiesi.

 

9) Kada galiu sakyti, kad X yra mano nauja karjera?

Šiandien.

 

10) Kada galiu pradėti daryti X?

Šiandien. Jeigu nori piešti, šiandien nusipirki dažus ir teptukus. Iš eilės pirk 500 knygų ir pradėk piešti. Gali užsirašyti tris dalykus, kuriuos reikia padaryti:

• Skaityk.
• Rašyk.
• Išsirink mėgstamiausią autorių. Pagalvok, kodėl jis tai parašė? Šiandien jis Tavo mokytojas.

Jeigu nori pradėti verslą, pradėk įgyvendinti savo verslo idėją. Savęs keitimas prasideda dabar. Kiekvieną dieną.

 

11) Kaip užsidirbti pinigų?

Trečiais metais būsi savęs keitimui skyręs 5000 – 7000 valandų. Tai leidžia būti tarp 200 – 300 pasaulio geriausių. Bet kokios srities 200 geriausių išgyvena iš savo amato.

Trečiais metais žinosi, kaip užsidirbti. Ketvirtais metais gyvensi iš to. Kai kurie žmonės ketvirtais metais sustoja.

 

12) Penktais metais būsi tarp 30-50 geriausių, todėl būsi turtingas.

 

13) Kaip žinoti, kuo užsiimti? 

Tai yra bet kuri sritis, apie kurią gali perskaityti 500 knygų. Nueik į knygyną ir rask tai. Jeigu po trijų mėnesių atsibos – grįžk į knygyną.

Nusivylimas – tai normalu. Tam ir reikalingi pralaimėjimai. Sėkmė yra geriau nei nesėkmė, bet didžiausias pamokas išmokstame iš nesėkmių.

Labai svarbu – neskubėti. Per visą savo įdomų gyvenimą galėsi daug kartų save pakeisti, ir daug kartų nesigaus to padaryti. Tai irgi linksma.

Daugkartiniai bandymai Tavo gyvenimą paverčia pasakojimų knyga, o ne vadovėliu. Kai kurie žmonės nori, kad jų gyvenimas būtų vadovėlis. Gerai tai ar blogai, bet mano gyvenimas – pasakojimų knyga.

Štai kodėl savęs keitimas vyksta kiekvieną dieną.

 

14) Sprendimai, kuriuos darai šiandiena, rytoj bus Tavo biografijoje. 

Daryk įdomius sprendimus ir Tavo biografija bus įdomi.

 

15) Sprendimai, kuriuos darai šiandiena, rytoj bus Tavo biologijoje.

 

16) Kas, jeigu man patinka egzotika? Biblinė archeologija ar XI a. karai? 

Pakartok aukščiau išvardintus žingsnius ir penktus metus galėsi būti turtingas. Mes nežinome, kaip. Nereikia ieškoti kelio galo, kai žengi pirmą žingsnį.

 

17) Kas, jeigu mano šeima nori, kad tapčiau buhalteriu? 

Kiek savo gyvenimo metų žadėjai savo šeimai? Dešimt? Visą gyvenimą? Tada lauk kito gyvenimo. Tau rinktis.

Rinkis laisvę, o ne šeimą. Laisvę, o ne perspėjimą. Laisvę, o ne valdžią. Laisvę, o ne kitų žmonių tenkinimą. Tada patenkinsi save.

 

18) Mano mentorius nori, kad eičiau jo keliu.

Tai normalu. Pažink jo kelią. Ir daryk savaip. Su pagarba.

Laimei, niekas nelaikys pistoleto prie Tavo galvos. Jeigu pridėtų – tektų pildyti jo reikalavimus.

 

19) Mano sutuoktinis nervinasi – kas pasirūpins mūsų vaikais?

Tada dirbdamas, pavyzdžiui, vairuotoju, 16 valandų per dieną, septynias dienas per savaitę – naudok savo laisvą laiką savęs keitimui.

Žmogus, kuris keičia save, visada ras laisvo laiko. Viena iš savęs keitimo dalių – atrasti laiko ir paversti jį tuo, ko norėtum.

 

20) Kas, jeigu mano draugai mano, kad aš beprotis?

Kas tai per draugai?

 

21) Kas, jeigu noriu būti astronautas?

Tai ne savęs keitimas. Tai tiksli profesija. Jeigu Tau patinka kosmosas – profesijų yra daug. Richardas Bransonas norėjo būti astronautu ir įkūrė Virgin Galactic.

 

22) O jeigu man patinka išgerti ir linksmintis?

Perskaityk šį straipsnį po metų.

 

23) O jeigu aš užimtas? Apgaudinėju savo vyrą ar žmoną, išduodu savo partnerį?

Perskaityk šį straipsnį po dvejų arba trejų metų, kai būsi vienišas, bedarbis ir niekas Tavęs nemėgs.

 

24) O jeigu aš nieko nemoku daryti?

Dar kartą perskaityk antrą punktą.

 

25) O jeigu aš neturiu diplomo arba iš jo nėra jokios naudos?

Dar kartą perskaityk antrą punktą.  

 

26) O jeigu man reikia išmokėti kreditą ar kitokią paskolą?

Dar kartą perskaityk devynioliktą punktą.

 

27) Kodėl aš save nuolatos laikau pralaimėtoju?

Albertas Einšteinas buvo pralaimėtojas. Niekas nebūtų jo priėmęs dirbti į ofisą. Kiekvienas žmogus kartais jaučiasi maištautoju. Gražiausi kūriniai buvo sukurti iš skepticizmo.

 

28) Aš negaliu perskaityti 500 knygų. Pasakykite, kokią knygą reikia perskaityti, kuri įkvėptų.

Iš karto mesk šį reikalą.

 

29) O jeigu sergu ir negaliu savęs keisti?

Keitimasis pagerins visus naudingus Tavo kūno rodiklius: serotoniną, dopaminą, oksitociną.

Judėk pirmyn ir jeigu nepasveiksi pilnai, tai bent jau pagerės Tavo būklė. Nesinaudok sveikata, kaip pasiteisinimu.

Rūpinkis savo sveikata. Daugiau miegok. Sveikiau maitinkis. Sportuok. Tai pagrindiniai žingsniai norint turėti geresnę sveikatą.

 

30) O jeigu mano partneris mane apgavo ir aš iškėliau bylą jam?

Nutrauk bylą ir niekada apie jį nebegalvok. Dalis problemos buvo Tavyje.

 

31) O jeigu mane sodina į kalėjimą?

Nuostabu. Dar kartą perskaityk antrą punktą. Kalėjime perskaityk kuo daugiau knygų.

 

32) O jeigu aš kuklus žmogus?

Savo silpnybę paversk savo stiprybe. Intravertai geriau moka klausyti, koncentruotis, jie moka natūraliai žavėti kitus.

 

33) O jeigu aš negaliu laukti penkerius metus?

Jeigu po penkerių metų planuoji būti gyvas, tai savęs keitimą gali pradėti šiandien.

 

34) Kaip susipažinti su žmonėmis?

Kurk koncentruotus apskritimus. Tu esi viduryje.

Kitas apskritimas – Tavo draugai ir šeima. Tada – bendruomenės internete. Tada – žmonės, kuriuos žinai neoficialiai. Tada – konferencijų dalyviai ir savo srities žinovai. Po to – mentoriai. Po to – klientai ir tie, kurių dėka praturtėjama. Pradėk judėti per šiuos apskritimus.

 

35) Kas, jeigu mano ego pradės trukdyti daryti tai, ką darau? 

Po 6-12 mėnesių grįši prie antro punkto.

 

36) Kas, jeigu jaučiu aistrą dviem sritims? Ir negaliu išsirinkti?

Sujunk jas ir tapsi tos kombinacijos geriausiu atstovu pasaulyje.

 

37) O jeigu man taip patinka tai, ko mokausi, kad noriu mokyti to kitus?

Mokyk per Youtube. Pradėk su vieno žmogaus auditorija ir stebėk, ar ji didėja.

 

38) Kas, jeigu noriu užsidirbti pinigus miegodamas?

Ketvirtais metais teik užsakomas savo veiklos paslaugas.

 

39) Kaip rasti mentorius ir autoritetus?

Kai sukaupsi pakankamai žinių (po 100 – 200 knygų), parašyk 10 idėjų 20-čiai skirtingų potencialių mentorių.

Niekas iš jų Tau neatrašys. Parašyk dar 10 idėjų 20-čiai naujų mentorių. Kartok tai kiekvieną savaitę.

Sudaryk sąrašą tų, kurie Tau neatrašys. Rašyk jiems savo idėjas tol, kol kas nors atrašys.

Rašyk internete apie tai, ko mokaisi. Kurk bendruomenę, kurioje gali dalintis patirtimi, kaip Tu virsti ekspertu.

 

40) Kas, jeigu nesugalvosiu idėjų?

Treniruokis ties tuo. Idėjiniai raumenys greitai atrofuojasi. Juos reikia stiprinti.

Man bus sunku paliesti kojų pirštus, jeigu nedarysiu to kiekvieną dieną. Reikia tai daryti kiekvieną dieną ir per kažkurį laiką įprasiu tai daryti lengvai. Nesitikėk, kad nuo pirmos dienos Tau kils geros idėjos.

 

41) Ką dar perskaityti?

Perskaičius knygas, galima skaityti internetinius puslapius, forumus, žurnalus. Bet dauguma to – nenaudinga informacija.

 

42) O jeigu aš darau viską, ką sakote, bet man vis tiek niekas nepavyksta? 

Pavyks. Tiesiog palauk. Keisk save kiekvieną dieną.

Nesistenk rasti kelio galo. Per rūką Tu jo nepamatysi. Bet gali pamatyti kitą žingsnį, ir suprasti, kad jeigu žengsi ir jį, tai galų gale prieisi kelio galą ir savo tikslą.

 

43) Kas, jeigu man kils depresija?

Valandą per dieną sėdėk tyloje. Tau reikia grįžti į savo šerdį.

Jeigu Tau atrodo, kad tai skamba kvailai – nedaryk to. Toliau gyvenk su savo depresija.

 

44) O jeigu nėra laiko sėdėti tyloje?

Tada sėdėk tyloje po dvi valandas per dieną. Tai ne meditacija. Reikia tiesiog sėdėti.

 

45) O jeigu man bus baisu? 

Miegok 8 – 9 valandas per parą ir niekada nieko neapkalbinėk. Miegas – pirma paslaptis norint turėti gerą sveikatą. Ne vienintelė, bet pirma. Kartais žmonės man rašo, kad Jiems reikia tik keturių valandų miego arba, kad Jų šalyje tuos, kurie ilgai miega, vadina tinginiais. Tie žmonės pralaimės ir mirs jauni.

Kodėl neapkalbinėti? Mūsų protas biologiškai užprogramuotas turėti 150 draugų. Ir bendraujant su vienu iš 150 draugų, Tau gali kilti noras apkalbėti vieną iš likusių draugų. Jeigu Tu neturi 150 draugų, tai protui norėsis skaityti žurnalus su apkalbom, kol jam atrodys, kad jis turi 150 draugų.

Nebūk toks kvailas, kaip Tavo protas.

 

46) O jeigu man atrodo, kad man niekada niekas nepasiseks?

10 minučių per dieną praktikuok dėkingumą. Neužgniaužk savo baimės. Pastebėk savo pyktį.

Taip pat leisk sau būti dėkingam už tai, ką turi. Pyktis niekada neįkvepia, o dėkingumas – įkvepia. Dėkingumas – tai tiltas tarp Tavo pasaulio ir lygiagrečios visatos, kurioje yra visos kūrybinės idėjos.

 

47) O jeigu man nuolatos kyla asmeninių vidinių konfliktų?

Susirask naujų draugų, su kuriais galėtum leisti laiką.

Žmogus, kuris keičia save, savo kelyje nuolatos sutiks žmonių, kurie bandys jį nusodinti. Protas bijo pokyčių – tai gali būti nesaugu. Biologiškai, protas nori Tau saugumo, o pokytis – tai pavojus. Todėl protas į Tavo kelią atves žmonių, kurie bandys Tave sustabdyti.

Išmok sakyti „ne“.

 

48) O jeigu esu laimingas savo ofiso darbe?

Sėkmės.

 

49) Kodėl turėčiau Jumis pasitikėti? Jūs tiek kartų patyrėte pralaimėjimą. 

Nepasitikėk manimi.

 

50) Ar būsite mano mentorius?

Tu jau perskaitei šį straipsnį.

 

Originali straipsnio versija:
techcrunch.com/2013/10/19/the-ultimate-cheat-sheet-for-reinventing-yourself/

 

Paruošė,
Tadas Rakauskas

 

Povilo atsiliepimas po „Meditacijų“ mokymų:

„Medituojant tapau ramesnis, pradėjau gerai sutarti su tėvais ir artimaisiais, išsigydžiau nugaros ir kitus skausmus, žiūriu į gyvenimą pozityviai, dingo potraukis į alkoholį, pradėjau labiau pasitikėti savimi, bendrauju laisviau, galiu mylėtis daug ilgiau, manau, kad meditacija pakeitė mano gyvenimą, bet reikia su tuo dirbti. Paleidinėjau tikslus ir juos gaudavau, net pats nežinau kaip taip įvykdavo. Dažnai įvyksta „stebuklas“, todėl galiu pasakyti, kad metodas veikia. :) Dėkuj, Tadai :) “

Povilas, 24m

Daugiau: http://www.alfavyras.lt/paleidinejimo-meditacijos-audio-mokymai/

By Tadas R.

Paleidinėjimo meditacijos audio programos kūrėjas Meditacija.
Nuolat medituojantis ir to mokantis kitus žmones.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *