Manydami jog gerą sveikatą ir savijauta galima palaikyti tik alinančiomis treniruotėmis ir griežtomis dietomis, klystate. Jeigu jūs nesiekiate sportinių rekordų, o norite tiesiog jaustis geriau ir būti sveikesni siūlau išbandyti kontrastinio dušo teikiamą naudą ir džiaugsmą.

Kontrastinis dušas yra paprasčiausia ir efektyviausia profilaktikos ir sveikatos gerinimo procedūra. Šios procedūros esmė – karšto ir šalto vandens kaitaliojimas. Iš pradžių kelios minutės karšto vandens, paskui pusė minutės ar mažiau šalto vandens, ir taip ne mažiau kaip tris kartus. Vėliau apsitrynimas šiurkščiu rankšluosčiu.

Atrodo paprasta ir ne taip efektyvu kaip kilnoti štangą ar tai bėgioti. Bet toks dušas intensyviai veikia beveik visus mūsų kūno organus. Todėl efektas milžiniškas.

  • Suaktyvėja visi biologiniai procesai
  • Organizme išjudinamos stazės
  • Išvaloma ir atnaujinama kraujotaka
  • Visi vidaus organai ir oda gauna sveikatos įkrovą.
  • Išnyksta širdies aritmija.
  • Kraujyje padaugėja leukocitų ir raudonųjų kūnelių.
  • Padidėja raumenų masė.
  • Atgaunamas darbingumas.
  • Sustiprėja nervų sistema.
  • Pagerėja medžiagų apykaita.
  • Visas organizmas intensyviai apsivalo ir atjaunėja.
  • Sunormalėja kūno elektros krūvis.
  • Padidėja energija.
  • Mankštinama širdis, kaip ir bėgant ristele.

Kontrastinio dušo efektyvumo paslaptis labai paprasta: tiesiog veikiamas didžiausias kūno organas – oda. Oda sudaro 20 proc. bendro žmogaus svorio.

 Kas gi vyksta kontrastinio duš0 metu?

Iš pradžių karštas vanduo išplečia kraujagysles, o šaltas vėliau susiaurina. Todėl kraujas intensyviai cirkuliuoja, stazių sritys išjudinamos, organizmas gauna gerą impulsą. Kraujo judėjimas organizme vaidina lemiamą vaidmenį. Tereikia širdžiai sustoti, ir ateina mirtis. Esant normaliai būklei, kraujotaką užtikrina širdis. Bet kraujas greitai teka tik plačiomis gyslomis. Kitose gyslose jis juda labai lėtai. O kapiliaruose, kad ir labai keista, yra 80 proc. viso cirkuliuojančio kraujo. Bendras kapiliarų ilgis – apie 100 tūkstančių kilometrų. Visi patogeniniai procesai prasideda nuo sutrikusios kapiliarinės kraujotakos. Kontrastinis dušas suaktyvina kapiliarinę kraujotaką, taigi ir visus gyvybinius procesus.

Dar keli patarimai

Nebūtina aplieti ir galvą, bet visada reikia pradėti nuo viršutinės kūno dalies. Jeigu apsiliejama vandeniu nuo apačios į viršų, kraujas banga ritasi į galva, dėl to gali staiga pasikeisti spaudimas.

Prieš įtraukiant kontrastinį dušą į savo dienos režimą taip pat reikia žinoti, jog tai ne koks savęs prievartavimas ar gudinimasis per prievarta. Pirma reikia gerai įšilti po karštu (arba nelabai) vandeniu. Paskui trumpam apsiliejama šaltu.  Karšto vandens poveikis turi trukti kelias minutes, o šalto – pusę minutės arba daugių daugiausia minutę. Šaltą vandenį reikia paleisti tik tada, kai pajutote, kad kūnas gerai įšilo. Jokiu būdu negalima sušalti. Procedūra turi teikti malonumą, o ne būti išbandymas. Nebūtina kaitalioti vandenį keliasdešimt kartų – pakanka trijų sykių, o toliau žiūrėkite, kaip jaučiatės. Neįsakinėkite sau, o stebėkite savo pojūčius – kūnas pats jums pasakys „gana“, jeigu jo klausysitės.

Pradėti užsiėmimus su kontrastiniu dušu reikia saikingai, po truputį, kasdien didinant karšto ir šalto vandens temperatūrų skirtumą. Jeigu norisi spiegti, tai gerai, bet atminkite, kad jūs neturite patirti smarkaus diskomforto  ir aiškiai nemalonių pojūčių. Tokiu atveju temperatūrų skirtumą reikia sumažinti.

Po dušu rekomenduojama ne stovėti, o trypčioti, kad pėdos daugiau liestųsi su vandeniu.

Jeigu po kontrastinio dušo jus purto drebulys, vadinasi, arba reikia sutrumpinti apsiliejimo šaltu vandeniu trukmę, arba vanduo buvo nepakankamai šaltas. Pastaruoju atveju apsauginė organizmo reakcija nesuaktyvina, ir todėl pasidaro tiesiog šalta, o čia nieko naudingo nėra. Trumpas poveikis labai šaltu vandeniu sušildo, o ilgas poveikis nelabai šaltu atšaldo.

Po dušo naudinga smarkiai ištrinti visą kūną šiurkščiu rankšluosčiu. Tai kartu ir masažas, ir kapiliarinės kraujotakos aktyvavimas.

Ši procedūra aktyvi atliekama nuolat. Jeigu jūs nutrauksite šį užsiėmimą, viskas grįš į ankstesnę padėtį. Tai ne laikinas sveikatos gerinimas, o įprotis – užsiėmimas visam gyvenimui, gyvenimo būdas.

Taip pat po sporto kontrastinis dušas atgaiviną kūną ir sielą, mažiau reaguoja į šaltį, nes būna įšilęs po treniruotės. Taip pat reiktu žinoti pradedantiesiems, jog pirmas šaltas užsipylimas būna šalčiausi, antras ratas visai kitoks ir žymiai malonesnis.

Straipsnis parengtas pagal Vadim Zeland knygą „Gyvenimo transerfigas 2“ – raktas į sąmoningą gyvenimą.

Ką manai? Pasidalink savo nuomone komentaruose