Categories
Fitnesas ir Treniruotės

Kaip sportuoti lengviau? – Be valios pastangų.

Šiame straipsnyje jus supažindinsiu, kaip praktiškai panaudoti savo protą, kad jūsų treniruotė būtų efektyvesnė ir nereikėtų tiek daug valios pastangų.

Jūs valdote savo protą. Protas valdo kūną. Jeigu jūs nevaldote savo proto, jis valdo jus.

Sportas – tai jūsų kūno lavinimas ir vienintelis stabdis, kuris gali trukdyti pasiekti norimų rezultatų yra protas. Tarkime, jūs norite sportuoti, kad jūsų kūnas atrodytų dailesnis, bet kai pradedate galvoti, kad tai sunkus darbas, alinančios treniruotės ir t.t., visa motyvacija tiesiog dingsta. O ji dingsta tiesiog todėl, kad jūs imate mąstyti apie visą laiko tarpą, kurio prireiks pasiekti norimam rezultatui.

Pažiūrėkime kaip skamba ir kuo skiriasi pasakymai:

Kad pasiektum puikių rezultatų…

·        Reikia sportuoti metus.

·        Reikia sportuoti pusę metų.

·        Reikia sportuoti mėnesį.

·        Reikia sportuoti 5 kartus į savaitę.

·        Reikia sportuoti vieną kartą į dieną.

Kuris variantas skamba ne taip alinančiai ir demotyvuojančiai?

Manau šitas: „Reikia sportuoti vieną kartą į dieną.“

Viską skaidykite į mažus intervalus, tada protas negalvos, kad sunku tai pasiekti ir jūsų kūnui neduos jokių neigiamų signalų bei nesukels jokių neigiamų emocijų.

Tas, kas yra sportavęs su treneriu ar sporto draugu, žino, jog kai pasidaro sunku, o treneris ar draugas sako, dar vieną, dar vieną, dar vieną, paskutinį kartą ir viskas, paskutinis. Tuo metu jėgų lyg ir nebebuvo, bet juk nėra sunku padaryti vieną? Tuo metu yra atjungiamas protas nuo analizavimo, jog sunku. Protas žino, kad padaryti kažką mažai nėra sunku. Tada kūnas gali siekti savo maksimumo, nes protas jam nebemaišo ir nesako, jog reikia sportuoti visus metus, reikia sportuoti tik kartą į dieną, o ar 1 kartą į dieną pasportuoti yra sunku?

Edvinas Krungolcas (Lietuvos penkiakovininkas) apie valią sako taip: „ Jeigu bėgiočiau 30km vien valios pastangomis, jau senai būčiau „užsilenkęs. Aš nebėgu nuo starto iki finišo 30km, aš bėgu nuo krūmo iki krūmo. Nes nuo krūmo iki krūmo bėgti yra lengva, negu bėgti nuo starto iki finišo 30km.” ( Pasakojo A.Karalius viename savo video apie tai kaip ėme interiu iš E. Krungolco)

Absoliučiai visur naudokitės atkarpomis.

Reikia padaryti 50 atsilenkimų.

1.      Galite skaičiuoti taip: 1.2.3….34.35.36…45.46.47

2.      Arba taip: 1.2.3…8.9.10; 1.2.3…8.9.10; 1.2.3…8.9.10 ….

3.      Netgi šitaip: 1.2.3….18.19.20; 1.2.3….18.19.20; 1.2.3…8.9.10.

Išbandykite!!!

Tokį metodą taikė pats geriausias ir žymiausias vysų laikų hipnoterapiautas Milton H. Erickson norėdamas, kad sportininkai padidintu savo galimybių ribas.

Vieną žingsnį, pritupimą, atsilenkimą yra lengvą padaryti, bet jeigu mąstome apie didelius skaičius ir atkarpas, patys sau užsikrauname naštą. Tada ir tenka naudotis valios resursais, tik dažnai krenta tada motyvacija, o jeigu ji nekrenta, nualini save taip, kad suklupus nebesinorės keltis.

Jeigu savo protą valdysite patys, o ne jis jus, pasieksite norimų rezultatų.

P.s. Ištvermės treniruotėms puikiai tinka šitas metodas.  Su jėgos treniruotėmis, gali netikti, nes ir taip maži skaičiai būna.

Gerų jums treniruočių.