Categories
Laimė Saviugda

Tylus mąstymas

meditacija
Meditacija

Galbūt jau teko matyti naują filmą, kuriame pagrindiniai herojai moka valdyti sapnus ir kurti juose kitokią realybę. Tiesiog nuostabu, kai supranti, kokios galimybės slypi žmogaus galvoje. Kaip greitai protas gali mąstyti ir kurti. Po tokio filmo iš salės dažniausiai išeiname pakylėti, supratę, kad mes esame kur kas daugiau galimybių turinčios būtybės.

Tačiau tai ne vien tik kino kūrėjų fantazija. Ši idėja turi realų pagrindą. Tiesa, mes galime mąstyti ir kurti žymiai greičiau, nei mums atrodo. Tai gali praktiškai visi, įvykdę vieną sąlygą – protas turi būti ramus ir be minčių. Suvaldę savo nuolatinį minčių generatorių,  leidžiame jam pailsėti bei tuo pačiu išlaisviname savo tikrąjį kūrybiškumą. Šią būseną galima pavadinti „tyliu mąstymu“ arba „mąstymu suvokimu“. Iš tiesų, pamatę gerai žinomo filmo plakatą akimirksniu prisimename, apie ką buvo filmas, kas jame vaidino, kaip baigėsi istorija, koks likimas ištiko filmo personažus. Mums nereikia galvoti apie tai, mes tiesiog tai suvokiame iš karto, matome filmo pradžią ir pabaigą vienu metu.

Panašiu principu naudojasi greitojo skaitymo meistrai. Tam, kad galėtų pakankamai greitai tekstą permesti akimis, jie nustoja jį atkartoti mintyse. Vietoje to, jie gali galvoje niūniuoti žinomą melodiją ir tuo pačiu skaityti knygą. Teksto įsisavinimas ir suvokimas nuo to tik padidėja. Pabandykite!

Yra ir kitų tylaus proto panaudojimo galimybių. Viena iš jų gali pasitarnauti Jums jau šiandien vakare, padėdama lengvai užmigti. Mokslininkai nustatė, jog pagrindinė nemigos priežastis – per daug aktyvus protas, neleidžiantis žmogui užmigti. Jis vis suka mintis apie dienos įvykius ar apie šiuo metu užklupusias problemas, todėl žmogus negali atsipalaiduoti ir pasinerti į gilų miegą. Taip pat mintys sukelia jausmus, kurie tik dar labiau išjudina visą kūną. Jei vakare, atsigulę į lovą, nuraminsite protą ir pabūsite tokioje būsenoje bent penkias minutes, garantuotai užmigsite.

Panašų pratimą galima pabandyti ir nesiruošiant užmigti – tiesiog sėdint kėdėje ar darbo vietoje. Patogiai atsisėskite, atsipalaiduokite ir sutelkite dėmėsį į savo kvėpavimą. Leiskite savo mintims praplaukti pro Jus. Nereikia jų stabdyti ar bandyti užspausti, tegul jos plaukia. Susitelkę į savo kvėpavimą, pavyzdžiui pabandykite sugalvoti arba, tiksliau sakant, suvokti, kokiomis gatvėmis turėtumėte eiti nuo Gedimino pilies iki Baltojo tilto. Jei būsite pakankamai gerai susitelkę į savo kvėpavimą, maršrutą susidėliosite labai greitai – vos per kelias sekundes. Pavyko? Puiku! Dabar galite pamėginti išspręsti kokią nors sudėtingesnę problemą, t.y. „suvokti“ jos sprendimo būdus ir susidėlioti veiksmų planą. Tačiau įspėju, tylus protas labai dažnai pasiduoda ir tiesiog „nueina“ miegoti, todėl reikės šiek tiek įgusti, kad išbūtumėte šioje būsenoje pakankamai ilgai.

Būdami susitelkę vien tik į savo kvėpavimą ir nieko negalvodami, pasiekiame „čia ir dabar“ būseną arba dar kitaip vadinama „sąmoningumu“. Eilinis pilietis dienos metu sąmoningas išbūna tik apie 7-10 minučių. Yra žinoma, kad pavyzdžiui Buda, sąmoningumo būsenoje būdavo 24 valandas per parą.

Išmokę būti sąmoningi kuo ilgesnį laiką, galime atsibusti sapnuose. Tai vadinama sąmoningu sapnavimu. Šį būsena labai artima neseniai aptarto filmo veiksmui. Žmogus supranta, kad sapnuoja, tačiau tuo pačiu jis gali kurti savo sapną: atsidurti kitoje vietoje, pradėti skristi ir pan.

Teko girdėti pasakojimą, jog vienas vyras, tokiu būdu netgi atsikratė nereikalingų kilogramų. Naktimis jis sapnuose valgydavo kiek tik telpa, o ryte nejausdavo didelio saldumynų ar riebaus maisto poreikio, nes jau būdavo „prisivalgęs“.

www.radausave.lt

Categories
Laimė

Kas stipresnis?

Šį kartą apie emocijas ir supratimą.

Galbūt teko girdėti tokią istoriją, kurios vienas iš veikėjų buvo Buda. Vieną kartą keli vyrai, matydami, kad Buda yra visada laimingas ir tiesiog švyti, nusprendė jį supykdyti. Paeiliui jie ėjo pas jį, visiaip ižeidinėjo, smerkė, užgauliojo. Vienas netgi pradėjo skleisti paskalas ir gandus apie jį, apie neva blogus jo darbus. Tačiau Budai tai buvo nė motais. Jo veide ir toliau atsispindėjo “Budiška” šypsena. Praradęs viltį supykdyti jį, vienas vyras, galiausiai pasidave ir atėjo pas jį, nekantraudamas sužinoti, kaip jam  pavyko taip ilgai atsilaikyti. Buda jam atsakė paprastai: “Jeigu kas nors dovanoja tau dovaną, o tu jos nepriimi, kam lieka ta dovana?” Vyras susimąstė: “greičiausiai tam, kuris dovanoja…?”. “Taigi… tavo dovanos aš nepriimu”- atsiliepė Buda.

Žodis atsakomybė angliškai skamba “Responsable”, kitaip tariant “Respons Able” (galintis pasirinkti). Taigi, kaip reaguoti į situacijas, kylančias emocijas, mes galime pasirinkti patys. Mums spręsti ar priimti “dovaną” ar ne. Nei aš, nei joks kitas žmogus, nesame tokie stiprūs, kad galėtume Tave įžeisti, sunervinti. Tai padaryti, galime tik su tavo leidimu. Jeigu, savo emocijas, vidinę ramybę atiduoti aplinkybėm ir paprasčiausiom situacijom, tai padarai tą patį, ką padaro ūkininkas į vištidę ileidęs lapę. O galima paprasčiausiai neatidaryti vartų. Tas pats ir su teigiamomis emocijomis. Gali tekti ilgai laukti laimės, jeigu manysime, kad ji ateis su pinigais, karjera, daiktais ar dar kažkuo.

Tai nereiškia, kad turi užsisklęsti ir niekam apie save nepasakoti. Pasakok, kiek tik nori. Vistiek už savo savijautą atsakingas esi Pats. Na ir kas, kad kažkas apie paskleidė gandą ar blogą žodį. Vistiek niekam tai per daug nerūpi. Savaitgalį su draugais vienoje parduotuvėje šokom “Jurgeli meistrelį”, o knygyne darėm atsispaudimus ir…. niekas net nepažiūrėjo. Smagu!

www.radausave.lt