Categories
Sveika Gyvensena

Mankšta. 9 priežastys kodėl verta mankštintis

Mankšta užima svarbią vietą mano gyvenime. Tai nebūtinai turi būti ryte atliekami kūno tempimo pratimai ar bėgiojimas, bet mankšta – tai jodinėjimas, šokių pamokos, čiuožimas ant ledo ir t.t., nes šios veiklos reikalauja fizinio aktyvumo. Taigi, kiekvienas gali atrasti sau tinkančią bei patinkančią mankštą. Kad įtikinčiau, jog fizinė veikla nėra laiko švaistymas, pateikiu devynias priežastis, kodėl verta mankštintis.

Mankšta pakelia nuotaiką, atgaivina. Bėgimas parku šiltą vasaros rytą, gaivus oras, įvairūs kvapai – visa tai pakilios nuotaikos garantas. Po darbo praleista valanda sporto salėje – atgaivina, ypač jei dirbi protinį, sėdimą darbą, patiri daug streso.

Mankšta ugdo valią, ištvermę. Kasdieninis mankštinimasis padės ne tik sutvirtėti fiziškai, bet ir protiškai. Tai yra tokia veikla, kuria turi užsiimti nuolat, be didesnių pertraukų, kitaip nepajusi tikrosios mankštos naudos. O nuolatinis proceso kartojimas ugdo valią bei ištvermę.

Mankšta padeda palaikyti formą, atsikratyti viršsvorio. Jokia dieta taip nepadės, kaip sportas. Sudeginsi nereikalingus riebalus, išryškinsi kūno formas, taip pat labiau pasitikėsi savimi.

Nuolat sportuojantys žmonės yra energingesni. Nuolat mankštintis yra sunku tik tol, kol tai nėra įprotis. Bet kai nugalime pirminį diskomfortą, greitai pajusime šio triūso vaisius. Tada jautiesi gerokai žvalesnis, vikresnis, o svarbiausia – energingesnis.

Mankšta stiprina tavo širdį bei plaučius. Sportuodamas apkrauni širdį, ji turi greičiau „filtruoti“ kraują. Širdis taip pat yra raumuo, kuris nuo susitraukinėjimo palaipsniui sustiprėja. Taigi, vėliau bus mažesnė tikimybė susirgti širdies ligomis ar patirti širdies smūgį.

Mankšta padeda stiprini, auginti raumenis, kaulus. Dar niekam nepakenkė fizinė jėga. Galėsi dirbti sunkesnius fizinius darbus – greičiau, efektyviau ir jausi mažesnį nuovargį. Argi tai ne nuostabu? Augant, tvirtėjant raumenims, savaime tvirtės ir kaulai, nes jiems reikės išlaikyti didesnę raumenų masę.

Nuolat sportuojantis žmogus miega geriau. Geriausiai žmogus miega tada, kai per dieną išnaudoja visas – tiek protines, tiek fizines – jėgas. Tik jokiu būdu negalima sportuoti prieš einant miegoti, nes tada po mankštos jausiesi pernelyg žvalus, kad užmigtum.

Sportuojantis žmogus – sveikesnis žmogus. Turbūt ne paslaptis, kad sportuojantys žmonės serga rečiau, be to, tikimybė susirgti kai kuriomis ligomis sumažėja, pavyzdžiui, krūties vėžiu, artritu ir kt. Pamiršite ir tai, kas yra aukštas kraujospūdis.

Mankšta – laisvalaikio praleidimo forma. Laisva sekmadienio popietė? Gal prasimankštinam? Neužmirškite pasikviesti draugų, juk drauge smagiau.

Ar įtikinau, kad mankštintis verta? Tikiuosi! Pirmyn lieti prakaitą vardan tobulesnio gyvenimo.

Šaltinis: Gyventi.lt

Categories
Fitnesas ir Treniruotės

Kaip padidinti ištvermę


Tie, kurie pirmą kartą ateina į sporto klubą, dažnai susiduria su tokia problema: jėgų užtenka tik geram apšilimui, o po to sutrinka kvėpavimas, dreba raumenys, linksta kojos… Kiekvienas treneris jums patvirtins, kad atliekant pratimus svarbiausia yra nepertraukiamas veiksmo tęstinumas. Riebalai pradeda degti tik praėjus pusvalandžiui nuo treniruotės pradžios, todėl labai svarbu šį laiko tarpą treniruotis nesustojant ir nesiilsint, kitaip teks viską pradėti iš naujo. Kaip padidinti ištvermę ir treniruotis efektyviau sužinosite perskaitę šį straipsnį.

Norint padidinti ištvermę, reikės atsižvelgti į labai skirtingas organizmo funkcijas ir vietas. Pirmoji yra emocinė. Labai svarbu yra jausti trenerio palaikymą ir priimti jo patarimus kaip stimulą siekti rezultatų, o ne kaip raginimą, dėl kurio krenta ūpas.

Atėję į sporto klubą, iškart išmeskite iš galvos visus rūpesčius, kitaip emocinis nuovargis peraugs į fizinį. Jeigu jūs treniruojatės savarankiškai, būtinai atkreikite dėmesį į … muziką. Taip, būtent į muziką. Visai neseniai mokslininkai įrodė, kad muzika gali padėti padidinti žmogaus fizinę ištvermę. Ji sumažina nuovargį, pakelia nuotaiką, ir jūs rasite jėgų vis kitiems pratimams atlikti. Mokslinių tyrimų rezultatai parodė, kad žmonės, kurie sportuoja su muzika, treniruojasi 15 % laiko ilgiau.

Taisyklinga mityba taip pat padės jums padidinti ištvermę. Neužmirškite, kad prieš treniruotę reiktų gana sočiai užkasti tam, kad jums užtektų jėgų treniruotis. Jeigu jūs sportuojate rytais, tai būtinai pusryčiaukite- po nakties miego jūsų organizmui reikia dukart daugiau energijos, todėl kažin ar ilgai atlaikytumėt treniruotę būdami tuščiu skrandžiu. Ištvermę padidinti padės kruopos, energetiniai batonėliai, obuoliai ir vynuogės, kuriuose yra daug kvercetino. Ši medžiaga padeda mūsų organizmmas kovoti su stresu bei nuovargiu.

Tačiau svarbiausia kovoje už ištvermę yra užsiėmimų reguliarumas bei palaipsninis krūvių didinimas. Pirmiausia reikia pasirinkti tinkamiausią fitneso kryptį- aplankykite kelis sporto klubus ir išbandykite viską: nuo lengvo fitneso iki jėgos apkrovų. Treniruočių įvairovė padės jums suprasti, kaip padidinti ištvermę. Jeigu jūs atliekate pratimus be didesnio įsitempimo, tai tokie užsiėmimai jums netinka. Jeigu jūs galite atsilaikyti tik penkias minutes, tai šis variantas taip pat nėra optimalus. Krūvis turėtų būti vidutinis, kad turėtumėte ko siekti.

Jūsų fitneso treneris taip pat gali padėti padidinti ištvermę, rekomenduodamas specialius pratimus. Pavyzdžiui, treniruotės su nedideliais svoriais padės sustiprinti visą raumenų korsetą. Statiškos treniruotės- joga ir pilatesas- labai naudingos norintiems padidinti ištvermę, bet sunkiai pakeliantiems jėgos treniruotes (labai tinka moterims). Nepaisant to, kad tiek joga, tiek pilatesas neatrodo sunkūs, jie pareikalaus iš jūsų nemažai energijos.

Jūsų ištvermingumas taip gali priklausyti nuo individualių jūsų organizmo savybių. Gali būti, kad jūsų problema yra ne raumenyse, o mokėjime teisingai kvėpuoti. Galbūt jums teko girdėti apie tai, kad žmonės bėgant amžiui nustoja taisyklingai kvėpuoti- kvėpavimas tampa paviršutinis, organizmui trūksta deguonies… Treniruojantis netaisyklingas kvėpavimas neigiamai veikia treniruočių kokybę. Kvėpavimo raumenis taip pat reikia treniruoti! Pabandykite atlikti kvėpavimo pratimus iš įvairių praktikų. Pasidomėkite cigun, o treniruotės metu nepamirškite taisyklingai kvėpuoti ir neignoruokite trenerio patarimų.

Dar viena galima problema- raumenų masės trūkumas. Nuo to gali kentėti įvairaus svorio bei kūno sudėjimo žmonės, norintys padidinti savo ištvermę. Norint priaugti raumenų masės, reikia lankyti jėgos pratimų užsiėmimus. Jokiu būdu nepulkite kilnoti rekordinių svorių: dirbkite su tais svoriais, kurie atitinka jūsų jėgas ir palaipsniui gerinkite pasiektus rezultatus. Beje, niekada neapsitokite ties viena fitneso sritimi: ištvermei su monotonija nepakeliui. Raumenys pripranta prie krūvių ir nebesivysto.

Ideali vieta ištvermei bei kvėpavimo raumenims vystyti yra baseinas. Čia jūs galite savarankiškai reguliuoti savo krūvius, tokiu būdų jūs ne tik galite lavinti raumenis, bet ir pagerinti lankstumą, sutvirtinti stuburą.

Sportiniai pasiekimai visada pasiekiami sunkiai, atkakliai treniruojantis ilgus metus. Svarbiausia siekiant tikslo yra nepamiršti malonumo- jeigu jūs nesportuojate profesionaliai, tai nėra tikslo versti save treniruotis per daug. Įsiklausykite, ką jums sako jūsų kūnas. Gali būti, kad jūsų nuovargio ir silpnumo priežastis yra ta, kad treniruotės neteikia jums džiaugsmo? Pabandykite surasti sporto šaką, kuria jūs mėgausitės, ir problema „kaip padidinti ištvermę“ taps visiškai nebeaktuali.

Treneris.net