Categories
Laimė Saviugda

Tylus mąstymas

meditacija
Meditacija

Galbūt jau teko matyti naują filmą, kuriame pagrindiniai herojai moka valdyti sapnus ir kurti juose kitokią realybę. Tiesiog nuostabu, kai supranti, kokios galimybės slypi žmogaus galvoje. Kaip greitai protas gali mąstyti ir kurti. Po tokio filmo iš salės dažniausiai išeiname pakylėti, supratę, kad mes esame kur kas daugiau galimybių turinčios būtybės.

Tačiau tai ne vien tik kino kūrėjų fantazija. Ši idėja turi realų pagrindą. Tiesa, mes galime mąstyti ir kurti žymiai greičiau, nei mums atrodo. Tai gali praktiškai visi, įvykdę vieną sąlygą – protas turi būti ramus ir be minčių. Suvaldę savo nuolatinį minčių generatorių,  leidžiame jam pailsėti bei tuo pačiu išlaisviname savo tikrąjį kūrybiškumą. Šią būseną galima pavadinti „tyliu mąstymu“ arba „mąstymu suvokimu“. Iš tiesų, pamatę gerai žinomo filmo plakatą akimirksniu prisimename, apie ką buvo filmas, kas jame vaidino, kaip baigėsi istorija, koks likimas ištiko filmo personažus. Mums nereikia galvoti apie tai, mes tiesiog tai suvokiame iš karto, matome filmo pradžią ir pabaigą vienu metu.

Panašiu principu naudojasi greitojo skaitymo meistrai. Tam, kad galėtų pakankamai greitai tekstą permesti akimis, jie nustoja jį atkartoti mintyse. Vietoje to, jie gali galvoje niūniuoti žinomą melodiją ir tuo pačiu skaityti knygą. Teksto įsisavinimas ir suvokimas nuo to tik padidėja. Pabandykite!

Yra ir kitų tylaus proto panaudojimo galimybių. Viena iš jų gali pasitarnauti Jums jau šiandien vakare, padėdama lengvai užmigti. Mokslininkai nustatė, jog pagrindinė nemigos priežastis – per daug aktyvus protas, neleidžiantis žmogui užmigti. Jis vis suka mintis apie dienos įvykius ar apie šiuo metu užklupusias problemas, todėl žmogus negali atsipalaiduoti ir pasinerti į gilų miegą. Taip pat mintys sukelia jausmus, kurie tik dar labiau išjudina visą kūną. Jei vakare, atsigulę į lovą, nuraminsite protą ir pabūsite tokioje būsenoje bent penkias minutes, garantuotai užmigsite.

Panašų pratimą galima pabandyti ir nesiruošiant užmigti – tiesiog sėdint kėdėje ar darbo vietoje. Patogiai atsisėskite, atsipalaiduokite ir sutelkite dėmėsį į savo kvėpavimą. Leiskite savo mintims praplaukti pro Jus. Nereikia jų stabdyti ar bandyti užspausti, tegul jos plaukia. Susitelkę į savo kvėpavimą, pavyzdžiui pabandykite sugalvoti arba, tiksliau sakant, suvokti, kokiomis gatvėmis turėtumėte eiti nuo Gedimino pilies iki Baltojo tilto. Jei būsite pakankamai gerai susitelkę į savo kvėpavimą, maršrutą susidėliosite labai greitai – vos per kelias sekundes. Pavyko? Puiku! Dabar galite pamėginti išspręsti kokią nors sudėtingesnę problemą, t.y. „suvokti“ jos sprendimo būdus ir susidėlioti veiksmų planą. Tačiau įspėju, tylus protas labai dažnai pasiduoda ir tiesiog „nueina“ miegoti, todėl reikės šiek tiek įgusti, kad išbūtumėte šioje būsenoje pakankamai ilgai.

Būdami susitelkę vien tik į savo kvėpavimą ir nieko negalvodami, pasiekiame „čia ir dabar“ būseną arba dar kitaip vadinama „sąmoningumu“. Eilinis pilietis dienos metu sąmoningas išbūna tik apie 7-10 minučių. Yra žinoma, kad pavyzdžiui Buda, sąmoningumo būsenoje būdavo 24 valandas per parą.

Išmokę būti sąmoningi kuo ilgesnį laiką, galime atsibusti sapnuose. Tai vadinama sąmoningu sapnavimu. Šį būsena labai artima neseniai aptarto filmo veiksmui. Žmogus supranta, kad sapnuoja, tačiau tuo pačiu jis gali kurti savo sapną: atsidurti kitoje vietoje, pradėti skristi ir pan.

Teko girdėti pasakojimą, jog vienas vyras, tokiu būdu netgi atsikratė nereikalingų kilogramų. Naktimis jis sapnuose valgydavo kiek tik telpa, o ryte nejausdavo didelio saldumynų ar riebaus maisto poreikio, nes jau būdavo „prisivalgęs“.

www.radausave.lt

Categories
Laimė

Absoliutus tikslas II

laimė
Būk laimingas

Visi, tiesiogiai ar ne, lekia paskui laimę. Laimė yra absoliutus ir galutinis tikslas. Jos galima bandyti gauti per išorę (kūno pojūčius) arba tiesiogiai (vidumi). Pastangos laimę gauti kūno pojūčiais reiškia vieną – kančią, nes per kūno pojūčius laimės gauti neįmanoma: laimė nėra tarp ribotų kūno pojūčių.

Pagalvokite, juk tik prasidėjus kūniškam malonumui, jau žinome, kad jis praeis. Štai kodėl jis niekada nepatenkins „visam laikui“, o tai akivaizdi riba! Atsigręžkite į savo gyvenimo potyrius ir pasakykite, kuris kūno malonumas Jums išliko ilgiau nei para ar dvi. Kūno geismų neįmanoma patenkinti – vos tik patenkinus kūną, jis nori dar ir dar. Kūnas sugeba jausti malonumą, bet nėra pajėgus sukurti laimės.

Mistiškoji dalis yra ta, kad mes nesame mūsų kūnas – esame kažkas kita. Kai buvome vaikai, turėjome visai kitą kūną ir mintis, bet savasis „aš“ išliko iki šiol. Moksliškai įrodyta, kad per septynis metus kūne pasikeičia absoliučiai visos ląstelės – kūnas tampa visiškai kitas, bet Jūs liekate. Štai tas „Jūs“ sugeba priimti laimę, bet tam reikia atsidavimo ir pastangų tobulinant save meditacijose ir kitose liaudiškai vadinamose „dvasinėse praktikose“. Gavus tą laimę gali keliauti po pasaulį su pilnu pasitikėjimu savimi, šypsena, džiaugsmu ir pasitenkinimu, ir niekas nesugebės iš Jūsų to atimti.

Laimė yra tai, ko visi taip įnirtingai ieško išorėje, o tuo tarpu, ji yra viduje! Kam gaišti laiką bandant laimę gauti per išorinius dirgiklius, jeigu ją galima gauti tiesiogiai? Išbandykite bet kokio tipo praktikas ir ieškokite tol, kol pajusite, kad radote „savo arkliuką“, kuris jums duoda rezultatų. Jūs visada tik džiaugsitės, kad tai padarėte. Vienaip ar kitaip, mes visi bėgiojam paskui laimę, tad kam gaišti laiką? Tai yra lengva ir paprasta – jeigu darai, o jeigu nedarai – neįmanoma. Rinktis, kaip visada, Jums. Ir dar – neklausykite tų, kurie nieko nepraktikuoja, o tik kritikuoja – jie prasti patarėjai.

Liudas Vasiliauskas
www.laimingi.lt

Categories
Fitnesas ir Treniruotės

Kaip sportuoti lengviau? – Be valios pastangų.

Šiame straipsnyje jus supažindinsiu, kaip praktiškai panaudoti savo protą, kad jūsų treniruotė būtų efektyvesnė ir nereikėtų tiek daug valios pastangų.

Jūs valdote savo protą. Protas valdo kūną. Jeigu jūs nevaldote savo proto, jis valdo jus.

Sportas – tai jūsų kūno lavinimas ir vienintelis stabdis, kuris gali trukdyti pasiekti norimų rezultatų yra protas. Tarkime, jūs norite sportuoti, kad jūsų kūnas atrodytų dailesnis, bet kai pradedate galvoti, kad tai sunkus darbas, alinančios treniruotės ir t.t., visa motyvacija tiesiog dingsta. O ji dingsta tiesiog todėl, kad jūs imate mąstyti apie visą laiko tarpą, kurio prireiks pasiekti norimam rezultatui.

Pažiūrėkime kaip skamba ir kuo skiriasi pasakymai:

Kad pasiektum puikių rezultatų…

·        Reikia sportuoti metus.

·        Reikia sportuoti pusę metų.

·        Reikia sportuoti mėnesį.

·        Reikia sportuoti 5 kartus į savaitę.

·        Reikia sportuoti vieną kartą į dieną.

Kuris variantas skamba ne taip alinančiai ir demotyvuojančiai?

Manau šitas: „Reikia sportuoti vieną kartą į dieną.“

Viską skaidykite į mažus intervalus, tada protas negalvos, kad sunku tai pasiekti ir jūsų kūnui neduos jokių neigiamų signalų bei nesukels jokių neigiamų emocijų.

Tas, kas yra sportavęs su treneriu ar sporto draugu, žino, jog kai pasidaro sunku, o treneris ar draugas sako, dar vieną, dar vieną, dar vieną, paskutinį kartą ir viskas, paskutinis. Tuo metu jėgų lyg ir nebebuvo, bet juk nėra sunku padaryti vieną? Tuo metu yra atjungiamas protas nuo analizavimo, jog sunku. Protas žino, kad padaryti kažką mažai nėra sunku. Tada kūnas gali siekti savo maksimumo, nes protas jam nebemaišo ir nesako, jog reikia sportuoti visus metus, reikia sportuoti tik kartą į dieną, o ar 1 kartą į dieną pasportuoti yra sunku?

Edvinas Krungolcas (Lietuvos penkiakovininkas) apie valią sako taip: „ Jeigu bėgiočiau 30km vien valios pastangomis, jau senai būčiau „užsilenkęs. Aš nebėgu nuo starto iki finišo 30km, aš bėgu nuo krūmo iki krūmo. Nes nuo krūmo iki krūmo bėgti yra lengva, negu bėgti nuo starto iki finišo 30km.” ( Pasakojo A.Karalius viename savo video apie tai kaip ėme interiu iš E. Krungolco)

Absoliučiai visur naudokitės atkarpomis.

Reikia padaryti 50 atsilenkimų.

1.      Galite skaičiuoti taip: 1.2.3….34.35.36…45.46.47

2.      Arba taip: 1.2.3…8.9.10; 1.2.3…8.9.10; 1.2.3…8.9.10 ….

3.      Netgi šitaip: 1.2.3….18.19.20; 1.2.3….18.19.20; 1.2.3…8.9.10.

Išbandykite!!!

Tokį metodą taikė pats geriausias ir žymiausias vysų laikų hipnoterapiautas Milton H. Erickson norėdamas, kad sportininkai padidintu savo galimybių ribas.

Vieną žingsnį, pritupimą, atsilenkimą yra lengvą padaryti, bet jeigu mąstome apie didelius skaičius ir atkarpas, patys sau užsikrauname naštą. Tada ir tenka naudotis valios resursais, tik dažnai krenta tada motyvacija, o jeigu ji nekrenta, nualini save taip, kad suklupus nebesinorės keltis.

Jeigu savo protą valdysite patys, o ne jis jus, pasieksite norimų rezultatų.

P.s. Ištvermės treniruotėms puikiai tinka šitas metodas.  Su jėgos treniruotėmis, gali netikti, nes ir taip maži skaičiai būna.

Gerų jums treniruočių.