Categories
Astrologija Puikus Gyvenimas

Astrologijos laboratorija: 4 elementai


Sveiki!

Šiame straipsnyje ketinu papasakoti apie tam tikrus dalykus, kurie pravers praktiškai. O konkrečiau – noriu pakalbėti apie keturis elementus. Žemė, Oras, Vanduo, Ugnis. Tau yra tekę girdėti juos. O šiandien teks susidurti su jais intymiau. Taigi apie kiekvieną iš jų.

Žemė
Tai elementas susijęs su kūnu, pinigais, saugumu. Galima sakyti, jog pinigai priklauso žemės elementui arba yra pavaldūs jam. Taip pat, fizinis kūnas – mėsa, kaulai, organai yra priskiriami šiam elementui.

Oras
Tai mąstymo procesas. Tavo protas, mintys, idėjos.

Vanduo
Emocijos, jausmai, pojūčiai, intuicija.

Ugnis
Šis elementas atsakingas už kūrybą.

Kai jau šiek tiek susipažinai su kiekvienu elementu – iš karto kyla klausimas – kaip šias žinias panaudoti praktiškai? O tai labai paprasta.

Zodiako ženklai ir elementai
Kiekvienas zodiako ženklas turi savo elementą. Pvz. Avinas yra ugnies elemento ženklas, Tauras – žemės ir t.t. Iš to ką perskaitei jau gali pasakyti, jog Avinas yra kūrybingas ženklas, Tauras – žemiškas, kūniškas.

Elementai gimimo lentelėje
Tuo laiku kai tu gimei, tą sekundę, kai išvydai pasaulį dangaus kūnai buvo išsidėstę tam tikra tvarka. T.y. dešimt planetų – saulė, merkurijus, venera, marsas, jupiteris, saturnas, uranas, mėnulis, neptūnas ir plutonas buvo specifiniuose zodiako ženkluose. Pvz. dabartinis dangus Vilniuje, virš mano namo stogo atrodo šitaip:

Dvi planetos Oro ženkle, 4 planetos Žemės ženkluose, dvi planetos Ugnies ženkle, bei dvi Vandens ženkle.
Iš karto pastebi, jog daugiausiai planetų yra žemės ženkluose – net keturios. O kituose ženkluose po dvi.
Ką tai galėtų reikšti? Tai labai paprasta. Planetos yra energija, kurią žmogus invenstuoja į tam tikrus dalykus. Pvz. mėnulis vėžyje(vanduo) reikš, jog žmogui labai aktualūs šeimos reikalai, narių emocinis gerbuvis. Iš pavyzdyje pateiktos lentelės matyti, jog dabartiniu metu daugiausiai energijos skiriama Žemės elementui, vadinasi, savo kūnui, finansams. Pvz, aš rašau šį straipsnį galbūt mąstydamas, jog kas nors nuspręs pasinaudoti mano kaip astrologo paslaugomis. Arba mąstau, ką čia suvalgius, o gal tiesiog mesti viską ir varyti pabėgioti. Mintys sukasi apie fizinį kūną, tai dėl to, jog merkurijus(mąstymo procesas) yra jaučio ženkle(žemė). Taigi net 4 planetos Žemės ženkle, kas tuomet atsitinka su kitais ženklais? Akivaizdu, jog tam kad būtų pusiausvyra kiekviename ženkle turėtų būti po 2.5 planetos, tačiau dabar yra perviršis ir daugiausiai energijos yra skiriama fizinėms reikmėms. Tai nėra ypatingai svarbu esamu momentu, kadangi žymiai svarbiau yra kokios planetos, kokiuose ženkluose buvo tavo gimimo metu. Jeigu tada buvo perviršis žemės elemente, tai tikėtina, jog esi linkęs prie kūniškų malonumų, pamiršdamas rūpintis sveiku protu, galbūt netgi turi antsvorį. Arba jeigu daugiausiai planetų yra Oro ženkluose, tuomet galima spėti, jog viską per daug racionalizuoji, žmonėms atrodai šaltas, abejingas, šitaip nepajausdamas malonumo, kurį suteikia artimas bendravimas. Žinoma iš visko yra išeitis.

Sužinok apie savo elementus
Manau, tau būtų įdomu sužinoti kokiame elemente turi per daug planetų, o kuriame per mažai. Galbūt daugiau laiko reikėtų skirti sportui, kūno priežiūrai? Galbūt turi geriau suprasti savo emocijas?
Jeigu tave domina šie klausimai, bei nori sužinoti apie savo elementus, tuomet turiu tau pasiūlymą.
Atsiųsk, savo gimimo datą (metai, mėnesis, diena) el. paštu astrolab@gmail.com ir gauk nemokamą interpretaciją apie elementus. Pažadu, jog kiekvienas, kuris atsiųs savo duomenis gaus išsamų atsakymą.

Linas Mockus

Categories
Sveika Gyvensena

Kvėpavimas. Ar mokate kvėpuoti?

kvepavimas
Ar moki kvėpuoti?

Atrodo įkvėpk – iškvėpk ir viskas. Taip paprasta! Ir išties, paprasta, bet tik tiek mokant, lieka labai daug neišnaudotų resursų. Straipsnyje noriu Jus supažindinti su kvėpavimo ir savijautos ryšiu, aptarti keletą kvėpavimo būdų ir parodyti du pratimus.

Būsenos ir kvėpavimas

Ar pastebėjote, kad susijaudinus ar prieš svarbų pokalbį mūsų kvėpavimas iškarto prislopsta? Jeigu jaučiame baimę ar įtampą, kažkas lyg stoja, stringa gerklėje ir norim nenorim labiau dėmesį kreipiame į iškvėpimą, o jeigu mes džiūgaujame ar juokiamės mūsų dėmesys atsiduria ties įkvėpimu.

Kai įsitempęs žmogus pastebi užslopintą kvėpavimą ir ima kvėpuoti giliau, energija esanti ore, lyg gamtos alsavimas – vėjas, tuoj pat ima valyti. Kvėpavimas kaipmat atpalaiduoja. Kvėpavimas visada atpalaiduoja. Sėdintis stomatologo kėdėje, kai ima švilpti grąžtai, iškart sulaiko orą, nes baimė pasiglemžia dėmesį iš kvėpavimo. Imkite pastebėti šiuos reiškinius ir tokiais momentais tiesiog kvėpuokite.

Egzistuoja ryšys tarp to kaip mes kvėpuojame ir kaip jaučiamės. Akivaizdu, kad išsigandęs žmogus kvėpuoja kitaip nei ramus. Ramus – kitaip nei truputi įsitempęs. Truputi įsitempęs – kitaip nei truputi laimingas. Truputi laimingas – kitaip nei esantis palaimoje. Gera naujiena ta, kad mes galime tobulinti savo kvėpavimą ir tuo pačiu pakylėti savo būseną – nuotaikas, energingumą, pasitikėjimą savimi į aukštesnį lygį tik kvėpavimo dėka. Tam reikalingos paprastos kvėpavimo praktikos.

Kvėpavimas, kaip valymosi praktika

Anot senovės išminties, įkvėpiamame ore yra ne tik deguonies, kuris prisotina kraują, bet ir gyvybės energijos, kuri skirtingose kultūrose vadinama vis kitaip: prana, ci, ki. Manau, kad yra mažai prasmės diskutuoti ar ci, ki, prana yra išties, nes tuo metu galime gilinti žinias toliau, o praktikos rezultatai akivaizdūs net ir mokslo laboratorijose.

Taigi, kartu su oru į mūsų plaučius patenka daugiau energijos ir kyla mūsų pačių energingumas, gyvybingumas, pasišalina ligos, gerėja nuotaikos. Kad tai galėtų vykti, mums tereikia mokėti keletą ar paprastų pratimų, kurie užtrunka vos kelias minutes.

Noriu pristatyti – sujungto kvėpavimo pratimą, kurį pademonstruos pats rebefingo (angl. rebirthing) tėvas Leonardas Orras. Sujungto kvėpavimo sąvoka reiškia, kad nėra jokių pauzių tarp įkvėpimo-iškvėpimo ar iškvėpimo-įkvėpimo. Vyksta nuolatinė nepertraukiama oro cirkuliacija plaučiuose.

Pratimas susideda iš 20 – ies įkvėpimų-iškvėpimų nosimi. Kas penktas įkvėpimas ilgas, gilus ir lėtas. Visi likę gilūs, bet greitesni. Keturi ratukai, po penkis įkvėpimus. Pirmą kartą pažiūrėkite, o antrąjį kartą padarykite pratimą kartu su filmuku. Atlikite sėdėdami, nes kelias minutes gali lengvai svaigti galva.

Kvėpavimas

Atrodo įkvėpk – iškvėpk ir viskas. Taip paprasta! Ir išties, paprasta, bet tik tiek mokant, lieka labai daug neišnaudotų resursų. Straipsnyje noriu Jus supažindinti su kvėpavimo ir savijautos ryšiu, aptarti keletą kvėpavimo būdų ir parodyti du pratimus.

Būsenos ir kvėpavimas

Ar pastebėjote, kad susijaudinus ar prieš svarbų pokalbį mūsų kvėpavimas iškarto prislopsta? Jeigu jaučiame baimę ar įtampą, kažkas lyg stoja, stringa gerklėje ir norim nenorim labiau dėmesį kreipiame į iškvėpimą, o jeigu mes džiūgaujame ar juokiamės mūsų dėmesys atsiduria ties įkvėpimu.

Kai įsitempęs žmogus pastebi užslopintą kvėpavimą ir ima kvėpuoti giliau, energija esanti ore, lyg gamtos alsavimas – vėjas, tuoj pat ima valyti. Kvėpavimas kaipmat atpalaiduoja. Kvėpavimas visada atpalaiduoja. Sėdintis stomatologo kėdėje, kai ima švilpti grąžtai, iškart sulaiko orą, nes baimė pasiglemžia dėmesį iš kvėpavimo. Imkite pastebėti šiuos reiškinius ir tokiais momentais tiesiog kvėpuokite.

Egzistuoja ryšys tarp to kaip mes kvėpuojame ir kaip jaučiamės. Akivaizdu, kad išsigandęs žmogus kvėpuoja kitaip nei ramus. Ramus – kitaip nei truputi įsitempęs. Truputi įsitempęs – kitaip nei truputi laimingas. Truputi laimingas – kitaip nei esantis palaimoje. Gera naujiena ta, kad mes galime tobulinti savo kvėpavimą ir tuo pačiu pakylėti savo būseną – nuotaikas, energingumą, pasitikėjimą savimi į aukštesnį lygį tik kvėpavimo dėka. Tam reikalingos paprastos kvėpavimo praktikos.

Kvėpavimas, kaip valymosi praktika

Anot senovės išminties, įkvėpiamame ore yra ne tik deguonies, kuris prisotina kraują, bet ir gyvybės energijos, kuri skirtingose kultūrose vadinama vis kitaip: prana, ci, ki. Manau, kad yra mažai prasmės diskutuoti ar ci, ki, prana yra išties, nes tuo metu galime gilinti žinias toliau, o praktikos rezultatai akivaizdūs net ir mokslo laboratorijose.

Taigi, kartu su oru į mūsų plaučius patenka daugiau energijos ir kyla mūsų pačių energingumas, gyvybingumas, pasišalina ligos, gerėja nuotaikos. Kad tai galėtų vykti, mums tereikia mokėti keletą ar paprastų pratimų, kurie užtrunka vos kelias minutes.

Noriu pristatyti – sujungto kvėpavimo pratimą, kurį pademonstruos pats rebefingo (angl. rebirthing) tėvas Leonardas Orras. Sujungto kvėpavimo sąvoka reiškia, kad nėra jokių pauzių tarp įkvėpimo-iškvėpimo ar iškvėpimo-įkvėpimo. Vyksta nuolatinė nepertraukiama oro cirkuliacija plaučiuose.

Pratimas susideda iš 20 – ies įkvėpimų-iškvėpimų nosimi. Kas penktas įkvėpimas ilgas, gilus ir lėtas. Visi likę gilūs, bet greitesni. Keturi ratukai, po penkis įkvėpimus. Pirmą kartą pažiūrėkite, o antrąjį kartą padarykite pratimą kartu su filmuku. Atlikite sėdėdami, nes kelias minutes gali lengvai svaigti galva.

Darykite šį pratimą bent kartą per dieną, pirmąją savaitę, vėliau galite daryti 2-3 kartus per dieną. Pratimas moko kvėpuoti nesulaikant kvėpavimo, gerina koncentraciją, nuotaiką, atpalaiduoja.

Kvėpavimo klaidos

Mes turime atskirą kvėpavimo aparatą – nosį. Kvėpuodami nosimi mes sušildome, filtruojame, „apdorojame“ orą, dar jam net nepatekus į plaučius. Dulkių sugerėjai, kurie yra šnervėse lieka nenaudojami, jeigu kvėpuojame burna. Kelyje nuo lūpų iki plaučių nėra nieko, kas sušildytų, išvalytų orą. Kvėpdami šaltą, dulkėtą orą burna mes patiriame to pasekmes: peršalimai, kosulys ir lengvai „pasisavinamos“ užkrečiamosios ligos. Jeigu kvėpuojame nosimi ir dar mokame kvėpuoti visais plaučiais, tai apie kosulį ar peršalimus galima beveik visai pamiršti (turiu omenyje nerūkančiuosius).

Taigi, pirmas žingsnis yra tiesiog užsičiaupti ir atprasti kvėpuoti burna. Kvėpuokime nosimi.

Mokykimės kvėpuoti visais plaučiais. Plaučiai yra du, jie guli krūtinėje, tarp jų širdis ir aplinkui visa galybė kitų organų. Tiek plaučiai, tiek visi kiti organai reikalauja mankštos – masažo, kurį suteikia pilnasis kvėpavimas. Kvėpuodami „vos, vos“ mes nepatenkinam natūralaus kūno poreikio ir silpninam save. Kvėpdami į pilvą, saulės rezginio, krutinės srities link pečių kryptimi mes mankštiname vidinius raumenis, gerinam imunitetą ir atsisveikinam su visokiais kosuliais visam laikui.

Pilnojo kvėpavimo pratimas. Vienu kvėpimu, kvėpkite nosimi į pilvą, vėliau į saulės rezginio sritį taip, kad plėstųsi šonkauliai ir galiausiai pripildykite krūtinę iki pat pečių išplėsdami viršutinę kūno dalį. Iškvėpkite. Pakartokite 10 kartų. Pratinkitės kvėpuoti visais plaučiais, nors ir mažai kvepiant. Kvėpavimas nosimi ir pilnais plaučiais yra retenybė, bet dabar ta retenybė galite būti ir Jūs.

P.S. Prieš rašydamas šį straipsnį, sau mintyse sakiau, kad visgi žmonėms reikės pasidomėti patiems apie kvėpavimą. Kad mažiau tektų vaikščioti klystkeliais, noriu rekomenduoti keletą kvėpavimo krypčių, kurias galite rasti Lietuvoje: „Gyvenimo menas“ (angl. „Art of living“), „Krija joga“ (angl. „Kriya yoga“), „Rebefingas“ (angl. „Rebirthing“). Aš pats nesu šių mokyklų dalis, tad galiu nuoširdžiai rekomenduoti.

Liudas Vasiliauskas

www.laimingi.lt