Categories
Tadas rašo

Kodėl medituoti?

Spartėjant gyvenimo ritmui, natūralu, kad žmonės patiria vis daugiau ir daugiau streso. Neradę ramybės išorėje, daiktuose ir žaisluose vis dažnesnis žmogus pradeda domėtis savianalize, joga ar meditacija. Taigi šiame straipsnyje aptarsime, kokie meditacijos pliusai.

 

 

 

  • Kaip prausiame kūną kiekvieną rytą ar vakarą, plauname galvą, valomės dantis taip ir protui reikia higienos. Per dieną gauname begalės nereikalingos informacijos, kuri išblaško ir sueikvoja mūsų energiją. Meditacija – tai proto natūrali higiena.
  • Medituojančio žmogaus protas ramesnis. Nekamuoja nereikalingos mintys ir prisiminimai apie vakarykščiame vakarėlyje prisidarytą gėdą, nesėkmingas praeities meiles ir pan. Žmogus ramiu protu gali greičiau priimti tinkamą sprendimą kai jo reikia.
  • Ištirpsta praeities istorijos ir ateities baimės. Vis daugiau laiko praleidžiame čia ir dabar.
  • Meditacijos būsenoje kūnas, nervų sistema, raumenys atsipalaiduoja, kas teigiamai veikia sveikatą.
  • Meditacija teigiamai veikia suvokimo kokybę ir kiekybę, praktinį intelektą, kūrybingumą ir informacijos apdorojimo greitį.
  • Pagerėja koncentracija. Koncentruotas protas kaip lazeris šauna į tikslą.
  • Meditacija leidžia jausti natūralią meilę sau ir kitiems. Todėl pagerėja tarpusavio santykiai su draugais, šeimoje. Meilė – tai mūsų prigimtinė būsena. Įsivaizduok kaip gera būtų gyventi tikrai mėgstant save, savo gyvenimą, aplinkinius ir pasaulį?
  • Leidžia būti harmonijoje su savo kūnu, protu, jausmais, aplinkiniais ir pasauliu.
  • Pagerėja intuicija. Informacija kurią gauname iš proto yra pasikartojanti ir ne visada patikima, tačiau intuicija neapgauna ir visada tinkama – ji sako tiesą. Žmonės kurie gyvena pasitikėdami savo intuicija dažniausiai būna gyvesni, sėkmingesni ir laimingesni.
  • Tampame pastebimai energingesni. Kartais net per daug 🙂
  • Šypsena vis dažniau puošia veidą. Meditacija įgalina imti laimę iš vidaus, kur ir yra tikrasis jos šaltinis.
  • Nuostabus hobis, kuris teigiamai įtakoja visas gyvenimo sritis.
  • Gilesnis miegas ir jo mažiau reikia.
  • Sumažėja arba visai dingsta didelių amplitudžių jausmai – stresas, nerimas, pyktis, baimė, pasipriešinimas ir pan.
  • Medituojantys žmonės statistiškai gyvena ilgiau.
  • Yra daugybė meditacijos formų, todėl kiekvienas žmogus tikrai gali rasti sau tinkančią.

============================

Paulės atsiliepimas po savaitės paleidinėjimo meditacijos audio įrašų naudojimo:

Manau pagrindinis laimėjimas – dingo baimė bendrauti su žmonėmis! Pasidariau ramesnė. Ir dar, ankščiau pastoviai žmonėse ieškojau trūkumų, dabar gatvėse, transporte, tiesiog priimu juos kaip savo gyvenimo dalį. Ačiū labai.

Paulė M., 30m., konsultantė

Įsigyk paleidinėjimo audio įrašus ČIA.

Categories
Sveika Gyvensena

Anksti kėlęs nesigailėsi…

gele, meditacija
Pajusi gyvenimo skonį

Tikriausiai pažįstama būsena, kuomet po gero vakarėlio grįžus namo paryčiais, kitą dieną išsiritus iš lovos 10 val. ryte, būsima diena dažniausiai nieko gero nebežada. Apsunkusios galvos jausmas, rūkas akyse ir apskritai bendras nuotaikos nebuvimas. Dažniausiai tam net nereikia iš vakaro padauginti alkoholio. Kokios pagrindinės priežastys lemia šią būseną? Kaip jų išvengti?

Senuosiuose Vedų raštuose minimi trys paros laikai. Nuo antros valandos nakties iki dešimtos valandos ryto esti dorybės metas. Jis skirtas dvasiniam tobulėjimui, savišvietai, literatūros skaitymui. Nuo dešimtos valandos ryto iki šeštos valandos popiet karaliauja aistros laikas. Ši dienos dalis skirta aktyviam tiek protiniam, tiek fiziniam darbui. Šiuo metu geriausiai sekasi koncentruoti dėmesį rezultatų siekimui, įvairių situacijų analizavimui, dalykiniams pokalbiams. Likusi paros dalis – nuo šeštos valandos vakaro iki antros valandos nakties apibūdinama kaip neišmanymo metas. Tai pats tinkamiausiais laikas poilsiui, buvusios dienos apmastymams, ramiam namų tvarkymui. Pats apibūdinimas teigia, kad šis paros laikas neskirtas aktyviam protiniam darbui, rimtiems pokalbiams. Taip pat tai yra laikas, kada geriausiai pailsi visas žmogaus organizmas.

Nuo ko priklauso šie paros laikai? Jie yra sąlygojami mėnulio ir saulės aktyvumo. Tačiau netgi per vieną paros laiko dalį jų įtaka žmogaus aktyvumui ženkliai skiriasi. Panagrinėkime tai.

Saulės aktyvumas prasideda maždaug šeštą valandą ryte. Tuomet bunda visi gyvūnai, augalai, aplink esanti gamta atgimsta po nakties poilsio, pradeda pūsti lengvas vėjelis. Žmogus, nespėjęs atsikelti iki šeštos valandos, dieną jaučiasi šiek tiek mieguistas. Taip yra todėl jog organizmas nespėja susiderinti su jau padidėjusiu saulės aktyvumu. Jaučiamas energijos trūkumas. O jeigu pramiegama net iki dešimtos valandos, tuomet visiškai išbalansuojamas organizmo paros ritmas, priklausantis būtent nuo saulės ir mėnulio aktyvumo.

Saulės aktyvumas baigiasi taip pat maždaug šeštą valandą vakare. Tuomet vis didesnę itaką turi mėnulis. Paprasčiausias to įrodymas, kaip mėnulis naktį veikia potvynius ir atoslūgius, taip pat jis veikia ir mūsu organizmus. Mėnulio aktyvumas tęsiasi vėlgi iki šeštos valandos ryto. Taigi kaip prisitaikyti prie šio ritmo? Atsikėlus šeštą valando ryto aukso puodo nelaimėsime.

Kadangi žmogus skiriasi nuo gyvūnų ir apskritai visos gyvos gamtos savo sąvybėmis logiškai protauti, tikėti į Dievą, gebėjimu dvasiškai tobulėti, jo paros ritmas taip pat turi savų niuansų. Pažvelkime į tai atidžiau.

Jau minėjome, kad nuo šeštos valandos vakaro prasideda neišmanymo metas skirtas poilsiui. Žmogui tinkamai pailsėti ir atsigauti po dienos darbų, geriausias metas eiti miegoti yra apie devintą, dešimtą valandą vakaro. Pilnai atstatyti fizines ir pscihines jėgas užtrunka maždaug iki antros – trečios valandos ryto. Tai yra vienintelis paros laikas, kuomet žmogaus organizmas geba atgauti šias jėgas, prisipildyti gyvybinės energijos, vedų raštuose vadinamos prana.

Atrodytu keista, kas gi iš mūsų eina miegot ir keliasi panašiu laiku, nebent pensininkai. Tačiau ilgainiui gyvenant kitu paros ritmu, išderinamas organizmo vidaus energijos balansas. Pasireiškia įvairios ligos, arba tiesiog chroniškas pervargimas. Nebeapsieinama be kelių kavos puodelių per dieną arba pakelio cigarečių tam, jog palaikytume organizmo budrumą.

Devintą valandą vakaro aktyviai veikia mėnulio energija, padedanti žmogui ilsėtis. Taip pat nuo devintos iki vidurnakčio miego kokybė yra pati didžiausia. Todėl šios miego valandos skaičiuojamos kaip už dvi. Pavyzdžiui žmogus atsigulęs devintą vakare ir atsikėlęs antrą valandą nakties, jaučiasi puikiai pailsėjęs. Nuo devynių iki vidurnakčio – trys valandos – skaičiuojamos kaip už dvi, taigi jau šešios. Pridėkime dar likusias dvi ir gausime puikų aštuonių valandų miegą.

O ką gi veikti atsikėlus tokią ankstybę?!

Nuo antros valandos nakties paroje dominuoja dorybės metas. Taigi tai pats geriausias laikas užsiimti dvasiniu tobulėjimu. Meditacija, dvasinės literatūros skaitymas duos daugiausiai naudos šiuo laiku. Be to galima išnaudoti laika, visi namiškiai dar giliai sumigę ir jums niekas tikrai netrukdys. Beje tai vienas iš dažniausiai pasitaikančių pasiteisinimu, kodėl žmogus negali užsiimti meditacija, suprask, namie visada triukšmas, nėra ramios vietelės.

Laikas nuo ketvritos iki penktos valandos ryto labiausiai tinka įsisavinti naujas žinias. Kas ruošiasi egzaminams ar tiesiog nori praplėsti savo išmintį, įvertins šį momentą. Tuomet protas sugeba geriausiai įsiminti naujus dalykus.

Laikas nuo septintos valandos jau yra tinkamas lengvam sportui, rytiniam pasivaikščiojimui, jogai.

Na, o jau nuo aštuntos ir devintos valandos ryto galima pilnai pradėti ruoštis būsimai dienai. Nes dešimtą valandą ir iki pat šeštos vakaro – aistros metas, pats geriausias darbui ir sėkmei!

Šarūnas K.

www.vyruklubas.lt

Categories
Sėkmės psichologija

Gyvenimo vaidmenys. Ką jūs vaidinate?


Dažnai net pasibaigus atliekamam veiksmui, mes vis dar elgiamės taip, tarsi jis tebevyktų. Ar teko jums patirti vieną iš žemiau esančių situacijų?

Ausinių nusiėmimas po ilgo laiko
Net po kelių minučių atrodo, kad ausinės tebėra ausyse. Jaučiamas tiek pats jų fizinis buvimas, tiek įspūdis, kad mus pasiekiantys garsai yra prislopinti.

Žvejyba
Ypatingai trunkanti daugiau nei vieną dieną. Tuomet užsimerkus matoma plūdė, miegant sapnuojamos žuvys. Patinka, nes užsimerkus visada kimba

Ūkio darbai – bulvių kasimas
Tai „žiauriausias“ prisiminimas. Bet taip jau yra, kad po poros dienų kasimo, užsimerkus matau bulves. Daugybę bulvių: tiek mažų, tiek didelių.

Garsus šaukimas
Esate vakarėlyje, kur daug triukšmo. Jūs pasakojate draugams istoriją. Staiga, aplinka aptyla ir tik po minutėlės suprantate, kad šaukiate visa gerkle be jokio reikalo – visi jus puikiai girdi.
Įsijautimas į gyvenimą
Ar manote, kad tai galioja tik aukščiau paminėtiems dalykams? Galiu lažintis, kad patys žinote dar bent vieną tokią situaciją.

Pagalvokite, kas bus, jei įsijautėte į aukos vaidmenį? Į mažai uždirbančiojo vaidmenį? Į nelaimėlio vaidmenį? Į narkomano? Į plaukiančiojo pasroviui?

Ar prisimenate kaip reikia išsiugdyti įpročius? Reikia padaryti taip, kad kažkoks veiksmas vyktų autopilotu. Kaip atsikratyti įpročio? Nutraukti nuolatinio atlikimo grandinę.

Tai labai panašu į fizikinį inercijos dėsnį. Kūnas išlaiko rimties būseną arba tolygų judėjimą, jei nėra veikiamas jokių išorinių jėgų. Taigi, be papildomų pastangų ar išorinių dirgiklių, įsijautę į kažkokį vaidmenį, ji automatiškai stengiamės atlikti nuolat. Visa laimė, kad mes turime valią ir galime bet kada pradėti pokyčius arba atsverti mus stabdančias išorines jėgas (pvz., pesimistus).
Pasinaudokite tuo savo gyvenime
Jau kartą minėtas mano straipsniuose, angliškas posakis: „Apsimesk tokiu, kokiu nori būti iki tol, kol juo tapsi” („fake it till you make it”). Jei „apsimetate”, kad puikiai valdote savo laiką, tuomet tikrai tampate laiko ekspertu. Jei nuolat būnate tvarkingas, tuomet tampate tvarkingu žmogumi.

Įsijauskite į tokį vaidmenį, kokį tik norite. Pasirinkimas jūsų rankose.

Povilas Panavas

povilas.panavas.lt/blogas/