Categories
Sveika Gyvensena Vyrų sveikatos problemos

Rūkymas ir vyro sveikata (impotencija)

impotencijaYra daug faktorių, galinčių sukelti impotenciją: traumos, nervų pažeidimai, ligos, psichologiniai dalykai. Rūkymas – viena iš priežasčių, palyginti su kitomis, gana nesunkiai pašalinama.

Dar ne taip seniai buvo manoma, kad pagrindinės impotencijos priežastys yra psichologinės, kad erekcija neįvyksta kol negaunama reikiama komanda iš smegenų. Ne veltui kaip erekcijos sinonimas naudojamas žodis „susijaudinimas“.

Dabar nustatyta, kad sutrikimo priežasčių gali būti ir kitokių, ypač svarbu yra kraujotakos būklė.. Kaip žinia, erekcija įvyksta dėl greito ir staigaus kraujo pritekėjimo į varpą. Viskas, kas gali sutrukdyti šiam procesui, gali sukelti erekcijos sutrikimus. Rūkymo atveju taip nutinka dėl to, kad riebalinės apnašos nugula kraujagysles iš vidaus, apsunkindamos ar net blokuodamos normalų kraujo tekėjimą. Varpos kraujagyslės ir taip nėra plačios, o dėl rūkymo jos dar labiau susiaurėja ir užsikemša. Aterosklerozė arba kraujagyslių spazmai sutrukdo kraujo pritekėjimui, todėl erekcija neįvyksta arba būna nepakankama. Impotencija dėl kraujotakos sutrikimų apie 90 procentų atvejų ištinka rūkančius vyrus. Įtaigus argumentas mesti rūkyti!

Lahey Hitchcock medicinos centro (Burlington, Massachusetts, JAV) tyrimas atskleidė, kad rūkymas žymiai sumažina spontaniškų erekcijų, natūraliai pasitaikančių miego metu, skaičių. Šios erekcijos yra labai svarbus kraujotakos būklės ir geros seksualinės sveikatos požymis. Jų intensyvumo sumažėjimas rodo galimų sutrikimų rizikos atsiradimą.

Nikotinas ir kitos cigaretėse esančios medžiagos veikia sėklidžių funkciją, todėl rūkančių vyrų organizme sumažėja testosterono kiekis. Šis hormonas be kitų funkcijų „atsakingas“ ir už lytinio geismo atsiradimą, tai yra už „komandos“ iš smegenų siuntimą. Vaizdai, mintys, prisilietimai tiesiog nebesukelia tokio susijaudinimo, kaip anksčiau.

Rūkymas gali ir netiesiogiai įtakoti impotenciją. Dėl rūkymo gali išsivystyti seksualinę sveikatą įtakojančios ligos, tokios kaip diabetas, hipertenzija, prostatos problemos ir kitos.

Problemos neištinka per vieną naktį, tačiau ilgalaikis rūkymas sudaro sąlygas impotencijos atsiradimui.

Dabar jau nustatyta, kad rūkymas kenkia ir spermos kokybei. Kai kurie toksiniai chemikalai (kadmis, nikotinas, benzopirenas), randami cigaretėse, daro poveikį spermos baltymams, taip vadinamiems protaminams, kurie yra labai reikšmingi spermos kokybei. Rūkymas gali tapti nevaisingumo priežastimi,  arba gali įtakoti apsigimimus, vėžį ir kitus būsimų vaikų sveikatos sutrikimus. Jei spermos DNR pakinta, ji neatsistato, kol vyras rūko.

Tačiau, kadangi sperma atsinaujina kas 74 dienos, reiškia, kad po dviejų ar trijų mėnesių nerūkymo sperma išsivalys ir galima rizika išnyks.

Ar metus rūkyti išnyks erekcijos problemos, priklauso nuo to, kaip toli organizme yra pažengę destruktyvūs procesai.

Categories
Vyriškas patarimas

Kaip atsisakyti žalingų įpročių?

Tema:
Sveikata
Vardas:
Vygantas

Klausimas:
Ka daryti jai as neatrandu savyje valios mesti zalingus iprocius?

Pastaba: Klausiantysis turėjo omenyje rūkymą ir tikriausiai alkoholi, mano pateiktas variantas gali tikti abiems atvejams.

Atsakymas:

Sveikas Vygantai,

Nes vėlai keltis galima laikyti irgi žalingu įpročiu, todėl tu nori labiau sužinoti bendrąja prasme ar turi konkretesnių poreikių, kaip mesti rūkyti, gerti ir t.t. ?

Mano atsakymas, kol maniau, kad kalbi apie rūkymo metimą.

Pirmiausia turėtum išsiaiškinti dėl kokių priežasčių tu nori mesti vieną ar kitą žalingą įprotį? Kas tave verčia mesti tai? Ir kas tave verčia manyti, kad tai blogas įprotis?

Dažnai sunku mesti rūkyti, nes tavo aplinkoje daug kas ruko ir tai tave patį skatiną daryti. Todėl norint išsivaduoti iš tave supančios aplinkos įtakos tu turėtum praplėsti savo akiratį, daugiau sužinoti apie tabako žalą, kaip jis veikia tavo kūną, protą, patrauklumą. Gali pasidomėti kaip reklama manipuliuoja žmonėmis, kad jie rūkytu. Vien praplėtus savo žinias ir akiratį tu pastebėsi, kad neturi dėl ko rūkyti, nebeliks jokių argumentų kodėl tu turėtum rūkyti. O tada ir mesti bus labai lengva.

Tarkim. Anksčiau per televizija reklamuodavo Malboro cigaretes ir sakydavo, jog rūkyti yra vyriška ir visi kieti bičai ir kaubojai rūko. Dabar tas senukas kur reklamavosi toje reklamoje, jodinėja su prie savęs prisegtu kvėpavimo aparatu, nes per rūkymą nebegali kvėpuoti normaliai kaip visi žmonės. Ir kai tokius dalykus sužinai ir pamatai, tada labai pasikeičia mąstymas į žalingus įpročius ir jų net nesinori.

Tai valia pakeisk į žinias ir valios reikės tik tiek, kad atsisakytum draugų, kolegų įtakos. Žmonės labai vertina ir gerbia stiprius individus, kurie išeina iš bandos ir pradeda gyventi kitaip nei visi likusieji. Jie tada jaučiasi silpni, kad nesugeba to padaryti, o tave laikys stipriu. Taip pat, nuo vieno pavyzdžio užsikrečia šimtai. Gali būti tas pavyzdys.

Mesti rūkyti lengva, tik žinok dėl kokių priežasčių tu nori mesti rūkyti? Ir dėl kokių priežasčių tu rūkai? Nes rūkymas gali būti bėgimas nuo problemų, savo minčių, ar tai norėjimas pritapti prie visų.

Turėk savo kelia ir juo eik.

Nori ir tu užduoti klausimą? Klausk vyriško patarimo.

Categories
Vyrų sveikatos problemos

Kodėl taip sunku mesti rūkyti?

Ar žinote, kad metimas rūkyti yra vienas svarbiausių žingsnių, rūkaliams padedantis prailginti gyvenimo trukmę ir kokybę.

Mesti rūkyti nėra lengva, tačiau įmanoma. Tinkamiausias būdas mesti rūkyti ir daugiau nebegrįžti prie šio blogo įpročio – tai žinoti, kas galėtų vėl paskatinti pradėti rūkyti, kokias galimybes turite ir kur galite kreiptis pagalbos.

Kodėl taip sunku mesti rūkyti?

Markas Tvenas (Mark Twain) yra pasakęs: „Mesti rūkyti yra lengva. Aš tai dariau tūkstančius kartų“. Galbūt ir jūs ne kartą bandėte mesti rūkyti. Pagrindinė įpročio atsikratymo ir grįžimo prie jo priežastis – nikotinas.

Narkotinė medžiaga – nikotinas

Nikotinas – tai tabako sudėtyje esantis narkotikas. Nuo jo žmogus tampa priklausomas kaip ir heroino ar kokaino. Palaipsniui žmogus tampa fiziškai priklausomas ir emociškai priklausomas. Fizinė priklausomybė jums sukelia nemalonius abstinencijos simptomus būtent tada, kai bandote mesti rūkyti.

Emocinė ir protinė priklausomybė (narkomanija) verčia sunkiai susitaikyti su gyvenimu be nikotino. Tyrimai parodė, kad šio įpročio siekiantys atsikratyti ir prie jo nebegrįžti rūkantieji turi nustoti jausti tiek fizinę ir psichinę priklausomybę.

Kaip nikotinas patenka į organizmą, kur apsistoja, ir kiek laiko užsibūna?

Kai įkvepiate dūmų, nikotinas patenka giliai į plaučius. Iš ten jis greitai absorbuojasi į kraują ir išplinta po visą kūną. Nikotinas paveikia daugelį organų, įskaitant širdį ir kraujagysles, hormonus, net tai, kaip jūsų kūnas įsisavina maistą (jūsų medžiagų apykaitą) ir smegenis.

Iš tiesų nikotinas įkvėpus cigarečių dūmų smegenis pasiekia greičiau nei narkotikai, patekę per veną (intraveniniu būdu ar per lašelinę). Nikotinas gali būti aptinkamas motinos piene ir net rūkančių moterų gimdos kaklelio gleivėse. Nėštumo metu nikotinas laisvai prasiskverbia pro placentą ir yra randamas amniono skystyje ir naujagimių virkštelės kraujyje.

Įvairūs veiksniai turi įtakos tam, kiek laiko organizmui užtrunka pašalinti nikotiną ir jo šalutinius produktus. Daugeliu atvejų, reguliarių rūkalių organizme nikotinas arba šalutiniai jo produktai, tarp jų ir kotininas, organizme dar išliks apie 3 – 4 dienas berūkius.

Kaip nikotinas užvaldo rūkalius?

Nikotinas sukelia malonius pojūčius ir atitraukia rūkalių nuo nuo nemalonių pojūčių. Tai verčia rūkalių dar kartą įtraukti cigarečių dūmą. Nikotinas taip pat veikia kaip nervų ląsteles slopinanti psichotropinė medžiaga. Rūkaliai linkę didinti surūkomų cigarečių skaičių kai jų nervų sistema prisitaiko prie nikotino. Taip padidinamas reikiamas nikotino kiekis rūkaliaus kraujyje.

Po kurio laiko rūkalius ima toleruoti narkotiką. Tai reiškia, kad būtina vis didesnė nikotino dozė norint pasiekti tą patį efektą, kuriam anksčiau pakakdavo mažesnio kiekio. Tai veda prie noro rūkyti didėti visą laiką. Rūkalius pasiekia tam tikrą nikotino lygį ir tuomet nuolat rūko siekdamas išlaikyti pasiektą nikotino lygį ir gaunamą malonumą.

Kai žmogus pabaigia rūkyti cigaretę, nikotino lygis organizme ima iškart mažėti. Malonūs pojūčiai prarandami ir rūkalius vėl užsimano dūmo. Jeigu kito parūkymo laikas atidedamas, žmogus ima jaustis sudirgęs ir susierzinęs. Paprastai kritinė abstinencijos simptomų riba nepasiekiama, bet rūkaliai laikui bėgant tai tampa vis nemaloniai. Vėl užsirūkius, laukti pojūčiai sugrįžta, ir vartojimo ciklas tęsiasi.

Nikotino abstinencijos simptomai metančiuosius gali vėl paskatinti rūkyti

Kai rūkaliai bando mažinti arba mesti rūkyti, pasireiškia nikotino stokos sukelti simptomai. Jie pasireiškia tiek fiziškai, tiek ir psichologiškai. Fiziškai organizmas reaguoja į nikotino trūkumą. Psichiškai buvęs rūkalius susiduria su elgsenos pokyčių problema. Tiek fizinius ir psichinius veiksnius reikia spręsti rūkymo metimo metu.

Tie, kurie reguliariai rūkė tabaką keletą savaičių ar ilgiau, ir staiga nustojo arba gerokai sumažino surūkomą kiekį, turės abstinencijos simptomų. Simptomai paprastai pasireiškia praėjus vos kelios valandoms po paskutinės cigaretės ir trunka dar apie 2 – 3 dienas, kol didžioji dalis nikotino ir šalutinių jo produktų pasišalina iš organizmo. Simptomai dar gali pasireikšti nuo kelių dienų iki kelių savaičių. Kiekvieną dieną nuo nikotino besivaduojantis buvęs rūkalius jausis vis geriau.

Kaip nutraukimo kančių simptomai gali pasireikšti:

  • galvos svaigimas (metus galintis trukti apie 1-2 dienas)
  • depresija
  • nusivylimo jausmas, nekantrumas ir pyktis
  • nerimas
  • irzlumas
  • miego sutrikimai, įskaitant atsiradusią problemą užmigti ir miegoti, gali kamuoti blogi sapnai ar net košmarai
  • dėmesio stoka
  • neramumas ar nuobodulys
  • galvos skausmai
  • nuovargis
  • padidėjęs apetitas
  • svorio padidėjimas
  • vidurių užkietėjimas ir dujų kaupimasis
  • kosulys, džiūstanti burna, skaudanti gerklė ir bėganti nosis
  • spaudimas krūtinėje
  • lėtesnis pulsas

Šie simptomai buvusį rūkalių gali paskatinti vėl griebtis cigaretės, vėl padidinti nikotino kiekį kraujyje iki buvusio lygio.

Gydytojai įspėja, kad atsikračius vienos priklausomybės – nikotino, – galima įklimpti į vaistų ar kitų narkotikų liūną.