Categories
Pinigų dėsniai

Sąmoningumas – Tvirto vyro savybė. 1dalis – Pinigai

Vyrui, labai daug vidinės jėgos, galios ir pasitikėjimo suteikia sąmoningumo ugdymas. Sąmoningumas – tai dėmesio koncentracija į dabartinį momentą, į tai kas iš tiesų yra, o ne tai kas norėtum jog būtu ar tai nenorėtum.

Sąmoningas pinigų išleidimas ir investavimas. 

Žiūrėk kur išleidi pinigus. Ir ar tie išleisti pinigai tau sukurs vertę. Gera knyga už 20 litų tau gali sukurti daug daugiau vertės, nei pavalgymas restorane. Stenkis išleisti daugiau pinigų tiems dalykams kurie tau sukuria vertę kaip vyrui, o ne tiems kurie tau apskritai nekuria vertės, o tik patenkina tavo silpnybes.

Pigu.lt aš ieškojau vitaminų. Po kurio laiko pastebėjau, kad puslapiuose kuriuose yra rodoma pigu.lt reklama aš matau vis tuos pačius vitaminus kurių aš ieškojau. Kuo daugiau naršau internete, tuo daugiau produkto kuris mane domino reklamos aš matau. Nuėjau į pigu.lt ir paieškojau kitos prekės ir matau, jog reklama pasikeitė ir dabar matau kitas prekes kurių aš ieškojau. Nuolat matydamas tą pačia prekę aš randu vis daugiau argumentų kurie mane skatina pirkti. Ar man to reikia dabar?  Ar tai būtina? Ar tai sukurs man vertės? Reklama neskatina pagalvoti, reklama skatiną pirkti.

Prieš išleisdamas pinigus gerai suvok ar tai kurią vertę ar tai tik išlaidos.

Vakar kelias minutes mačiau laidą kurioje verslininkas kalbėjo: „Aš galiu nusipirkti salą ir lėktuvą, bet kam man to reikia? Tai tik išlaidos. Aš investuoju, o neperku. Turiu gerą laikrodį kuris prieš 5m kainavo 10.000$, o dabar galėčiau jį parduoti už 14.000$.”

Sąmoningas pinigų valdymas, netaškymas į visas puses suteikia tau stiprybės. Tu sugebi atsisakyti dalykų kurių tau iš tiesų nereikia. Tai tave stiprina, nes sugebi ištarti NE. Ne, man to nereikia, nes tai man nesuteiks jokios vertės. NE.NE.NE. Dažnai žmonės bijo pasakyti ne, nes atsisakymas jiems patiems sukelia neigiamas reakcijas.

Pinigai yra energija. Savo energija paverti į popierių, kuris parodo tavo energijos vertę. Todėl išleisk tą vertę, kad sukurtum dar didesnę vertę.

Sąmoningas pinigų leidimas – tai suvokimas ko tau reikia ir kas tau suteiks vertės, ilgalaikės vertės, o ne pasitenkinimo jausmą, kuris po akimirkos dings.

 

Kitame straipsnyje apie sąmoninga tinkamos moters pasirinkimą santykiuose.

Categories
Motyvacija

Spurtuok, padaryk Tai dabar!

Vietoj to, kad atlikinėtum tai, kas tau iš tiesų naudinga, užsiimi pašalinėmis veiklomis, tokiomis kaip: pašto tikrinimas, bendravimas su draugais, dienos naujienų skaitymas… Tiesa sakant, atidėlioji tai, ką turėtum iš tiesų daryti. Ar tai tau primena…tave?

Delsimas yra vienas iš didžiausių mūsų brangiausio resurso, laiko, švaistymo būdų. Jis atsiranda dėl begalės įvairiausių priežasčių: nuo per ilgų veiklos sąrašų, sėkmės ar nesėkmės baimės, racionalumo trūkumo laiko planavime… Štai keletas patarimų kaip įveikti delsimą:

Planuok, planuok, planuok. Tinginiauti yra labai patogu, kai nesi suplanavęs savo laiko. Planuok kasdien. Skirk tam, kad ir 10-15 minučių savo laiko, bet rezultatai bus akivaizdūs. Planą rytdienai pasirašyk jau iš vakaro. Planavimas būtinas norint įvesti nors šiek tiek tvarkos, chaotiškame žmogaus prote. Taip pat būtina koncentracija ir veiklų įvairovės saikas.

Didelius uždavinius išskaidyk į mažesnius. Pagalvok, kaip galėtumei savo pagrindines užduotis suskirstyti į mažesnes ir pasižymėk tai savo kalendoriuje (šitą reikia turėti!). Susikoncentruodamas į mažesnes, didesnės užduoties dalis, išvengsi baimių antplūdžio, o tai reiškia daugiau malonumo ir mažiau streso.

Tobulumo siekiant. Tobulumui nėra ribų, bet reikia žinoti ribą tarp būtinumo ir tobulumo. Visų pirmą, įgyvendink tai, kas būtina, o po to, jei dar turi laiko – tobulink. Kartais taip įklimpstame į tobulinimą, kad nebelieka laiko įgyvendinti kitų būtinų užduočių arba jos įgyvendinamos nekokybiškai.

Tikėk savimi ir savo sugebėjimais. Žmogus negimsta viską mokėdamas ir sugebėdamas. Jeigu nepasiseka, žinok, kad visada yra kitas kelias tai padaryti. Nesėkme yra patirtis, padeda stabtelėti ir susimąstyti ar tikrai pasirinkome optimaliausią kelią į užduoties atlikimą. Kai tai įsisąmoniname, baimės pamažu pasitraukia ir vis dažniau galime veikti be delsimo ir su didesne drąsa.

Pakantumo ir supratimo savo paties atžvilgiu. Kartais iš tiesų būname pavargę ar nemotyvuoti. Nespauskime savęs dėl kiekvienos minutės ir tada nereikės taip dažnai „bėgti“ nuo delsimo. Tiesiog pakoreguokime savo kalendorius ir pailsėkime keletą valandų ar net atidėkime darbus kitai dienai.

Galima ir naudinga yra išsiugdyti gebėjimą spurtuoti, veikti momente! Tai suteikia kur kas daugiau laisvės keistis, o tada išauga ir pasitenkinimas gyvenimu. Įdomu sužinoti, o kaip tu įveiki delsimą?

gyventi.lt

Categories
Saviugda

Kasdien prisiminkite savo dieną – 30 dienų bandymas

Viskas labai paprasta: kasdien atsigulus į lovą, mintims perbėgu visus dienos įvykius.

Jau pamiršau, kur apie tai perskaičiau, bet iškart kilo noras išbandyti. Gal dėl to, kad nuolat pamirštu, ką veikiau vakar ar praeitą savaitgalį, tačiau puikiai atsimenu visus banko kortelės slaptažodžius.

Šį metodą taikau jau penktą savaitę. Be pertraukų 11 dienų. Vis pamiršdavau, kad turiu prisiminti, kol galų gale ant nešiojamojo kompiuterio nugaros ir prie lovos esančios sienos priklijavau lapelius su žodžiu „Prisimink”.

Praktinė nauda

  • Kur kas geriau prisimenu, ką veikiau, praeitą savaitgalį, ką dirbau, kur buvau.
  • Geriau įsijaučiu į dabarties momentą. Ką matau, ką girdžiu, koks tai jausmas, kas yra ir vyksta aplink mane.
  • Lengviau užmiegu. Nežinau kodėl, tačiau mėginant galvoti apie savo dieną, užmiegu kur kas greičiau.
  • Padeda prisiminti, ką turiu padaryti. Pvz., perbėginėdamas savo dieną, prisimenu/pastebiu, kad turiu padaryti vieną ar kitą svarbų darbą būtent rytoj. Čiumpu rašiklį ir įrašau į kalendorių.

Teorinė nauda

  • Geriau įsimenami visi dalykai. Negaliu šito patvirtinti, tyrimų neatlikau. Tačiau, jei kilnojant svarmenis auga raumenys, tai treniruojant atmintį, ji turi gerėti.
  • Galima tą pačią dieną prisiminti antrą kartą, išgyvenant ją tokią, kokios norite. Pvz., jei padarėte klaidą ar žinote, kaip geriau pasielgti kažkurioje situacijoje, tuomet tai ir darote savo dienos versijoje.

Baigiamasis žodis

Ketinu tai daryti ir toliau, nors dar toli 30 dienų ribą be „suklupimo“. Malonus procesas, apčiuopiama nauda, padeda užmigti. Siūlau ir jums išmėginti!

Povilas Panavas

povilas.panavas.lt/blogas/

Categories
Laimė

Įspūdžiai ir suvokimas

suvokimas
įspūdžiai

Ruduo, anksčiau ima temti, lyja lietutis, Jūs einate namo nuošalia gatvele ir girdite, kad už Jūsų kažkas krebžda. Mane seka, o gal kažkas negero..?! Spartiname žingsnį ir fantazuojame toliau, krebždesys nenustoja, bijom pažiūrėt atgal.. Kas bus tas bus – atsisukam, žiūrim, o ten vietoje juodos figūros krebždena močiutė iš paskos. Atėjo suvokimas – išgąstis(įspūdis) dingo.

Kai ateina suvokimas apie bet kokį jausmą ir įspūdžiai – baimės, pykčiai, aistros ar dar kas – dingsta. Įspūdžiai apiplėšia žmogų nuo mąstymo ir suvokimo. Elementarus pavyzdys yra televizija, reklamos, spauda ir pan. Žmogus perskaito visas tas šokiruojančias antraštes ir toliau net nebemąsto – apima įspūdžiai. Jis aikčioja prie žydrojo ekrano ir laukia nesulaukia kol galės gąsdinti to dar nežinančius šeimos narius ar draugus, pritaiko sužinotas „naujienas“ savo gyvenimui. Fantazuoja.

Įspūdžiai yra priešingi suvokimui. Jeigu žmogus gilinasi: „kodėl jis taip padarė?“, „gal jis velkasi keliu, nes pas jį mažas vaikas ant galinės sėdynės?“, „gal jam buvo tiesiog bloga nuotaika?“, „gal jį tiesiog yra apėmęs gobšumas..? žinau tą jausmą..“, „aš irgi taip darydavau..“, „man irgi yra taip nutikę“, „jis kalbėjo tikrai piktai, bet tikriausiai jam šiandiena netikusi diena, nepriimsiu to asmeniškai“. Ir svarbiausia: „kur aš pats/pati taip darau?“.

Kai tik imate suvokti priežastis ir lyginti kito žmogaus išgyvenimus su savais – gimsta bendrumo pojūtis, kuris neutralizuoja priešiškumą. Blogi jausmai gimsta iš tamsumo: nesupratimo ir atskirumo pojūčio, o miršta suvokus bendrumą arba tiesiog pačiame suvokime.

Neškite šviesą savo prote ir žvelkite į bendrąsias mūsų visų puses – paklydimus ir sąmoningumą. Įspūdžiai ar suvokimas – rinktis Jums. Būkite susivokę ir laimingi!

Liudas Vasiliauskas
www.laimingi.lt

Categories
Laimė Saviugda

Tylus mąstymas

meditacija
Meditacija

Galbūt jau teko matyti naują filmą, kuriame pagrindiniai herojai moka valdyti sapnus ir kurti juose kitokią realybę. Tiesiog nuostabu, kai supranti, kokios galimybės slypi žmogaus galvoje. Kaip greitai protas gali mąstyti ir kurti. Po tokio filmo iš salės dažniausiai išeiname pakylėti, supratę, kad mes esame kur kas daugiau galimybių turinčios būtybės.

Tačiau tai ne vien tik kino kūrėjų fantazija. Ši idėja turi realų pagrindą. Tiesa, mes galime mąstyti ir kurti žymiai greičiau, nei mums atrodo. Tai gali praktiškai visi, įvykdę vieną sąlygą – protas turi būti ramus ir be minčių. Suvaldę savo nuolatinį minčių generatorių,  leidžiame jam pailsėti bei tuo pačiu išlaisviname savo tikrąjį kūrybiškumą. Šią būseną galima pavadinti „tyliu mąstymu“ arba „mąstymu suvokimu“. Iš tiesų, pamatę gerai žinomo filmo plakatą akimirksniu prisimename, apie ką buvo filmas, kas jame vaidino, kaip baigėsi istorija, koks likimas ištiko filmo personažus. Mums nereikia galvoti apie tai, mes tiesiog tai suvokiame iš karto, matome filmo pradžią ir pabaigą vienu metu.

Panašiu principu naudojasi greitojo skaitymo meistrai. Tam, kad galėtų pakankamai greitai tekstą permesti akimis, jie nustoja jį atkartoti mintyse. Vietoje to, jie gali galvoje niūniuoti žinomą melodiją ir tuo pačiu skaityti knygą. Teksto įsisavinimas ir suvokimas nuo to tik padidėja. Pabandykite!

Yra ir kitų tylaus proto panaudojimo galimybių. Viena iš jų gali pasitarnauti Jums jau šiandien vakare, padėdama lengvai užmigti. Mokslininkai nustatė, jog pagrindinė nemigos priežastis – per daug aktyvus protas, neleidžiantis žmogui užmigti. Jis vis suka mintis apie dienos įvykius ar apie šiuo metu užklupusias problemas, todėl žmogus negali atsipalaiduoti ir pasinerti į gilų miegą. Taip pat mintys sukelia jausmus, kurie tik dar labiau išjudina visą kūną. Jei vakare, atsigulę į lovą, nuraminsite protą ir pabūsite tokioje būsenoje bent penkias minutes, garantuotai užmigsite.

Panašų pratimą galima pabandyti ir nesiruošiant užmigti – tiesiog sėdint kėdėje ar darbo vietoje. Patogiai atsisėskite, atsipalaiduokite ir sutelkite dėmėsį į savo kvėpavimą. Leiskite savo mintims praplaukti pro Jus. Nereikia jų stabdyti ar bandyti užspausti, tegul jos plaukia. Susitelkę į savo kvėpavimą, pavyzdžiui pabandykite sugalvoti arba, tiksliau sakant, suvokti, kokiomis gatvėmis turėtumėte eiti nuo Gedimino pilies iki Baltojo tilto. Jei būsite pakankamai gerai susitelkę į savo kvėpavimą, maršrutą susidėliosite labai greitai – vos per kelias sekundes. Pavyko? Puiku! Dabar galite pamėginti išspręsti kokią nors sudėtingesnę problemą, t.y. „suvokti“ jos sprendimo būdus ir susidėlioti veiksmų planą. Tačiau įspėju, tylus protas labai dažnai pasiduoda ir tiesiog „nueina“ miegoti, todėl reikės šiek tiek įgusti, kad išbūtumėte šioje būsenoje pakankamai ilgai.

Būdami susitelkę vien tik į savo kvėpavimą ir nieko negalvodami, pasiekiame „čia ir dabar“ būseną arba dar kitaip vadinama „sąmoningumu“. Eilinis pilietis dienos metu sąmoningas išbūna tik apie 7-10 minučių. Yra žinoma, kad pavyzdžiui Buda, sąmoningumo būsenoje būdavo 24 valandas per parą.

Išmokę būti sąmoningi kuo ilgesnį laiką, galime atsibusti sapnuose. Tai vadinama sąmoningu sapnavimu. Šį būsena labai artima neseniai aptarto filmo veiksmui. Žmogus supranta, kad sapnuoja, tačiau tuo pačiu jis gali kurti savo sapną: atsidurti kitoje vietoje, pradėti skristi ir pan.

Teko girdėti pasakojimą, jog vienas vyras, tokiu būdu netgi atsikratė nereikalingų kilogramų. Naktimis jis sapnuose valgydavo kiek tik telpa, o ryte nejausdavo didelio saldumynų ar riebaus maisto poreikio, nes jau būdavo „prisivalgęs“.

www.radausave.lt

Categories
Sveika Gyvensena

Stebuklingas būdas sulieknėti

Iš tikrųjų nėra jokio stebuklingo būdo sulieknėti. Nepadės nei pasaulinio garso dietologai, nei magiškos jų dietos. Nepadės stebuklingos knygos, nei specialiai tau pritaikytos mankštos programos. Gali ant manęs pykti, bet tai irgi nepadės. Jei negali susitaikyti su šiuo faktu, toliau skaityti tikrai neverta, nes tai tik dar labiau tave supykdys bei nuvils.

Na va, tikiuosi likai tik tu, tas, kuris pasiryžęs iš naujo atrasti tikrąją suliekniejimo, tobulų formų paslaptį. O ji, iš tikrųjų,  visai ne tokia, kokią norėtume išgirsti, ji susideda iš keturių dalių: sprendimo, požiūrio, prioriteto ir pastovumo.

Sprendimas. Turi nuspręsti sulieknėti. Priimti galutinį, nekeičiamą sprendimą, visam laikui, negrįžtamai, įgauti kūno formas, kurių geidi. Dar viena labai svarbi detalė – tikėti. Jeigu netiki, kad gali sulieknėti, netiki savo sėkme, tai lyg noras užvesti automobilį, kuriame nėra kuro. Tavo išorė ir vidus turi veikti išvien, darniai, tik taip pasieksi rezultatų, kurių nori.

Požiūris. Ką daryti jei vis dėl to netiki savo sėkme? Naudokis įtaiga. Kiekvieną kartą, kai tik pagalvoji, kad man nepasiseks, ištark sau garsiai – aš esu valingas, aš galiu, aš tai padarysiu! Galbūt tai atrodo kiek kvailoka, bet, prašau, pabandyk. Ne dieną ir ne dvi bandyk, o bent mėnesį ir būtinai kasdien. Kodėl tai turėtų suveikti? Kiekvienai neigiamai minčiai reikia atkirčio – teigiamos minties. Pamažu šios teigiamos mintys persiduos į tavo pasąmonę ir tu jau be pastangų, sąmoningo minčių keitimo, pajusi, kad tiki! Nuoširdžiai, tikrai, savo esybe tiki. Pakitęs požiūris, pakeis ir pasiekiamus rezultatus.

Prioritetas. Dažnas žmogus turintis viršsvorio nori sulieknėti ir kai paklausiu – kas tau trukdo? Jis atsako – jeigu aš tik turėčiau laiko, būčiau puikios fizinės formos, bet, deja, esu per daug užsiėmęs, o kaip žinai paroje yra tik 24 valandos. Žmogau, bet su savo kūnu gyveni tas pačias 24 valandas per parą. Už ką baudi save bloga savijauta, diskomfortu, gresiančiomis ligomis? Apie sporto, mankštos privalumus jau rašiau.

Aš žinau, kiekvienas esame begalo užsiėmę, bet tu turi atrasti laiko pasirūpinti savo sveikata.  Tai turi būti tavo prioritetas.

Pastovumas. Turi atrasti laiko nuolat. Nuolat priversti save eiti į sporto salę ir vykdyti trenerio sudarytą programą. Negali būti jokių – aš šią savaitę pailsėsiu. Taip bus dienų kai eisi iš proto, keiksi žemę ir dangų, bet visa tai praeis. Trumpas diskomfortas praeis ir pasieksi naują komforto lygmenį.

Lieknas, tobulų formų kūnas ne fantastika, o kiekvienam pasiekiamas dalykas, net ir tau! Tik turėk galvoje, vykdyk mano išdėstytą būdą sulieknėti paeiliui. Sėkmės lieknėjant.

P.s. Jeigu tau pavyko sulieknėti, būtų malonu jog skirtum minutę kitą savo laiko ir pasidalintum savo sulieknėjimo paslaptimi komentaruose. Ačiū!

Šaltinis: Gyventi.lt

Categories
Sveika Gyvensena

Stresas ir grįžimas į harmoniją

Stresas – natūralus psichologinis ir emocinis „indikatorius“ rodantis kokie harmoningi esame. Sveikas streso kiekis (nuo kurio jaučiamės stipresni) yra naudingas siekiant užsibrėžtų tikslų. Lengva suvokti kada nesame harmonijoje, trūksta jėgų, motyvacijos, kankina neigiamos mintys. Sekantys patarimai turėtų padėti grįžti į harmoniją.

Padarykite tai, ką darydavote vaikystėje. Pavyzdžiui, sudėliokite galvosūkį, nupieškite piešinį, grokite, žvejokite. Prisiminkite savo vaikystės hobius, jie gali jus atitraukti nuo šiandienos iššūkių bei nuraminti.

Padarykite mankštą. Tai puikus būdas išsikrauti. Tai du viename – ne tik atitrūkstama nuo minčių, kurios sukelia stresą, bet ir tuo pačiu pagerinama savijauta ir sveikata.

Pažiūrėkite komedijos žanro filmą ar paskaitykite anekdotų. Juokas puikus streso priešnuodis. Po nuoširdaus juoko galime jaustis tiktai žvaliai ir gerai!

Sąmoningai save raminkite. Kada paskutinį kartą išsprendėte situaciją nerimaudamas? Ieškokite sprendimų ir veikite, tik tokie veiksmai išsprendžia situacijas. Kuo greičiau pradėsite, tuo mažiau liks laiko nerimauti.

Masažas. Kaip dažnai pamirštame tokius atsipalaidavimo būdus kaip masažas? Masažas atgaivins jūsų kūną, mintis ir jausmus. Tai būtina patirti!

Nuteikime save teigiamai. Prieš eidami į interviu dėl darbo ar į pasimatymą sugalvokime keletą pozityvių teiginių ir nuolatos jas kartokime, kol pasijusime labiau pasitikintys savimi. Pasitikėjimas savimi – tai lyg Didžioji kinų siena per kurią stresas nėra pajėgus perlipti.

Valgykite kuo sveikesnį maistą. Esame linkę neįvertinti kokią įtaka mūsų savijautai turi valgomas maistas. Perskaitykite keletą knygų apie mitybą, vadovaukitės instrukcijomis ir stebėkite kaip jausitės. Žinau, tai pranoks jūsų lūkesčius…

Gilus, lėtas kvėpavimas. Pasakykite sau – sustok! Keletą kartų giliai įkvėpkite, palaukite, kol širdies ritmas sulėtės, mintys nustos „šokinėti“. Tada tęsk savo kelionę.

Įvertinkite paprastus dalykus. Mums nėra būtina vartoti tablečių, kad nusiramintumėte, tam yra natūralios metodikos. Gyvenkime harmonijoje, nes tam ir esame sutverti.

www.Gyventi.lt

Saulius Šunauskas