Categories
Sėkmės psichologija

20 stiprių žmonių bruožų.

1. Jie ieško ir randa galimybes ten, kur kiti nuleidžia rankas.

2. Jie iš nesėkmės (kaip vadina silpni) išmoksta pamoką.

3. Jie priima apgalvotus sprendimus.

4. Jie nuolat ir sąmoningai ieško kelio, savo tikslo ir sėkmės link, tuo laiku, kai kiti laukia, kol kelias pats juos ras.

5. Jie bijo lygiai taip pat, kaip kiti, bet jie neleidžia savo baimei jų valdyti.

6. Jie užduoda tinkamus klausimus – tuos, kurie iššaukia jiems palankius atsakymus.

7. Jie nesiskundžia – tai laiko ir jėgų švaistymas.

8. Jie neperkelia savo kaltės kitam. Jie prisiima visą atsakomybę už savo veiksmus ir rezultatus.

9. Jie nebūtinai turi fantastišką talentą, bet visada randa būtų, maksimaliai išnaudoti savo potencialą. Jie reikalauja iš savęs daugiau, maksimumo.

10. Jie užimti, produktyvūs ir punktualūs. 

11. Jie apsupa save tinkamais žmonėmis – niekas taip nepadeda pasiekti tikslo, kaip tinkama aplinka.

12. Jie užduoda sau klausimą – o kodėl gi ne aš ir ne dabar? Tai padeda jiems neplaukti palei srovę.

13. Jie žino, kokio gyvenimo nori ir tai nuolat įgyvendina, tuo metu, kai kiti tik žiūri į savo gyvenimą iš šalies.

14. Jie nemėgdžioja ir nekopijuoja, o ieško naujų būdų.

15. Jie neatidėlioja, o tai reiškia – kad jie nepraleidžia savo gyvenimo kažko laukdami.

16. Jie mokosi ir tobulėja visą savo gyvenimą. Bet kokia gyvenimiška patirtis – tai pamoka.

17. Jie optimistai ir būtent todėl visur mato naudą.

18. Jie daro tai, ką reikia daryti ir nesvarbu kaip jie jaučiasi šiuo metu.

19. Jie rizikuoja – finansiškai, emociškai, profesionaliai, psichologiškai.

20. Tu nebėgi nuo problemų, o atsisuki veidu į jas.

Šaltinis: Revoliucija.com

Categories
Saviugda

Dievui į ausį

laisvė, tisa
Laisvė nuo melo

Įsivaizduokite žmogų, kuris gali pasakyti „Jeigu bent vienas teiginys, kurį aš pasakiau per savo gyvenimą, yra netiesa, tai viskas, ką sakiau, yra netiesa.“ Įsivaizduokite žmogų, kuris visą gyvenimą galvojo tik tiesą, sakė tik tiesą ir elgėsi pagal tiesą. Jeigu jis pažadėjo atvykti penktą valandą, o atvyko dešimt minučių prieš, tai jis palauks prie durų iki penkių ir tik tada užeis – dėl tiesos. Jeigu jis pasakė, kad daugiau šiandien nevalgys, tai tik dėl tiesos, nors bus ir labai alkanas, nevalgys.

Jis tai daro ne vieną dieną ar savaitę, o jau dešimt metų ar visą gyvenimą! Kai tokį žmogų pamato kaimynai ar draugai, jie pagarbiai sako: „Žiūrėkite, Jis ateina!“

Dabar įsivaizduokite, jis pasako: „aš kitą mėnesį kelsiuosi penktą val. ryto“, arba „su persivalgymu baigta, aš valgysiu saikingai“, arba „aš per kitus metus susitvarkysiu „šią“ gyvenimo sritį“. Kaip manote, ar įvyks tai, ką jis pasakė? Per tokio žmogaus žodžius persiduoda tokia jėga, kad tikrai įvyksta viskas, ką jis pasako.

Taigi reikia suderinti mintį su žodžiu ir žodį su veiksmu, tas pradžioje lengva, bet vėliau išnyra seni įpročiai… Kadangi Tiesos „technika“ yra labai galinga, turint triukšmingą protą, su ja reikia elgtis labai atsargiai. Perdegimas čia kainuotų daug pasitikėjimo savimi (tarp kitko, tiesos laikymasis yra paskutinis žingsnis į protinį pasitikėjimą savimi). Net neįsivaizduoju, kaip nedarantys proto raminančių praktikų, tai suvaldys. Juk triukšmingame prote vieną minutę nuotaika gera, ir gali sau pažadėti kalnus nuversti, o po sekundės vėl triukšmas, ir kalnų net nebesimato. Tad reiktų kažką praktikuoti.

Atkrenta visos blevyzgos, apkalbos, apgaulingi pokštai, melagių dienos, vaikų-tėvų „Kalėdų senis“, televizorių ir laikraščių melagiai ir t.t. Atkrenta viskas, kas netiesa. Negali būti tokio dalyko, kad sau galėtum pasakyti „aš sakiau netiesą“. Toks žmogus net nežiūri į potencialų melo šaltinį. Absoliuti moralinė švara.

Kai mintis, žodis ir veiksmas tampa vienu, tada gimsta toks žmogus.

Palieku Jums šią idėją Jūsų pačių interpretacijai ir pridėsiu keletą asmeninių patarimų jos taikymui.

  • Pačioje pradžioje, prieš sakydami, kad kažką padarysite – labai gerai pagalvokite ir tik tada garsiai ir kokiu nors specialiu tonu ištarkite tai.
  • Galite pradėti nuo vienos dienos, trijų dienų ar savaitės išmėginimo.
  • Pradėkite nuo labai paprastų dalykų, pvz.: „dabar aš nueisiu į virtuvė“, tada ten nueinate – vadinasi, sakėte tiesą – valio!
  • Kadangi mūsų protai uraganiniai, patariu sau pasakyti „Darysiu viską, ką ištarsiu sau garsiai ir sąmoningai; kas suksis galvoje ir priburbėsiu panosėje – to ne visada klausysiu.“ Būna, kad galva prišneka visokių niekų, tada tenka vaikščioti ir daryti tas visas „nesąmones“.;)

Liudas Vasiliauskas
www.laimingi.lt

Categories
Saviugda

Disciplina. Pasikelkite save patys

Vyriškumas.
Disciplina

Jau kartelį rašiau, kad niekas mums negali padėti. Pasikelti galime tik mes patys, nes tik savo sprendimu mes tai darome, bet kol žmogus turi mažai stiprybės pats savaime, tą pasikėlimą gali stimuliuoti ir išorė. Kodėl ne? Čia kažkas panašaus į restauruojamą namą. Jį iš pradžių apstato pastoliais, apdengia, aptveria ir remontuoja. Vėliau, kai restauruoja ir atidengia, jis pats savaime šviečia, be išorinės pagalbos.

Mūsų užduotis yra sužinoti mūsų pačių vidinius stimuliatorius, kurie nuveda iki stiprybės. Visą tą stiprybę mes turim – tuo galite būti tikri 24 valandas per parą; bet kad iki ten nusigautumėte, reikia „pralysti“ pro emocijas, mintis. Pagalvokite patys ir pamatysite, kad jeigu norisi nuleisti rankas, tai tik dėl kokios nors susivėlusios minties ar nuotaikos. Tik tokios tos nematomos kliūtys. Jų net realiai nėra. Kas nors jas akimis matėt?

Dalykėlis toks, kad mes galim tvarkytis su sunkumais švelniai, būti dvasininkai ir t.t., bet kartais reikia tiesiog laužti duris ar jas atlaikyti, nes kito kelio nebūna. Tada reikia valios, kuri yra pagaminta iš to paties, iš ko pagamintas ir žaibas. Todėl sunkiais momentais rekomenduoju:

  • Įkvėpiančius eilėraščius, dainas, vaizdo įrašus
  • Išjuokite situaciją! Šitas, bent jau man, yra koziris. Sakykite sau: „Lietuvoje yra daug prūdų. Kinijoje yra daug žmonių. Mane pamatęs Superman’as pradėjo skraidyti.“
  • Meditaciją
  • Prisipažinimą sau. Tiesiog pasakykite, ko pats sau nepripažįstate (klaidų, baimių) ir sprendimas pats ateis
  • Paprastą darbą (pvz. namų tvarkymas, smulkių darbelių atlikimas, maisto gaminimas).
  • Mankštą. Fiziologija labai išjudina nuotaikas, išleidžia daug įtampos iš kūno – puikus vaistas.
  • Maldą
  • Atminkite, kad laikas eina nepriklausomai nuo to, ar Jūs darote kažką, ar ne, ir po metų, jeigu darote, viskas bus padaryta, o tada atsigręžę pasakysite sau „buvo verta!“
  • Atminkite, kad, galų gale, meilė ir tiesa visada triumfuoja ir vieną dieną atsigręžę pasakysite sau „buvo verta!“
  • Atsiminkite senus žmones, kurie su miela nostalgija pasakoja apie savo jaunų dienų sunkumus. Galvokite apie savo sunkumus iš jų pozicijos.
  • Žinokite, kad metimas nėra išeitis. Ką Jūs darysite metę, eisite prie senos suskilusios geldos?
  • Nesvarbu kiek laiko: valandą, dieną, savaitę, metus ar 50 metų delsėme, kilkime tuoj pat ir po kelių valandų jau viskas bus kitaip. Startuoti iš naujo galima bet kada, iš bet kur ir bet kiek kartų. Už tai mes turim būt dėkingi.
  • Susitikimas su bendraminčiais. Siūlyčiau pradžiai pabandyti reikalą išspręsti dar kokiu nors būdu, nes įprotis sunkiu momentu susitikinėti su draugais arba net tinginiais gali atnešti daugiau žalos nei naudos.
  • Galu gale, jeigu niekas nepadeda, eikit miegot. Miegas „veikia“.

Esmė yra išlaikyti koją tarpduryje. Galite pabėgti kuriam norit laikui ar išsiilsėti, bet turėkit galvoje, kad Jūs grįžę vėl kelsitės ir vėl eisite. Kelsitės ir eisite, ir būkit dėl to ramūs. Krentu ir stojuos, kruvinas rėkiu, kylu pamintas, bet vis tiek aš einu – tai yra stiprybės šauksmas mumyse.

Bet kad viso to būtų bent dešimt kartų mažiau yra puikūs vaistai – elementarioji disciplina, kuri susidaro iš:

  • Tvarkingų namų ar aplinkos, darbastalio ir pan. Netvarka aplinkoje yra netvarkos prote išraiška. Negyvenkite šiukšlyne. (Mano patyrimu, labai gerai yra tvarkytis blogų nuotaikų metu.)
  • Švarių, tvarkingų rūbų ir kūno (plaukai, barzda) kiekvieną dieną (žinote jūs tai ar ne, Jus mato ir užuodžia kiti)
  • Sporto ar mankštos (pvz. jogos pozos), bent jau kas antrą dieną. Kūnas daro įtaką protui, protas daro įtaką kūnui. Slogi psichologija nuvaro kūną į kapus, taip ir silpnas kūnas sumenkina protą. Netreniruotas kūnas sunkiai atlaiko emocinius šokus, patiriamus siekiant aukštų tikslų. Kūno priežiūra yra prioritetas.
  • Visų smulkių darbelių sutvarkymo. Ši dažnai būna „mirtina“ klaida, nes maži nesutvarkyti darbeliai (pvz. automobilio langų skysčio keitimas, nunešti daiktą į taisyklą), nepastebimai atneša marias nerimo ir daro stiprią įtaką kvailiausio sprendimo – viską mesti – atlikimui.
  • Vertingų knygų skaitymas. Ypatingai vertingas yra biografijų skaitymas. Sėkmės filosofija (rinkitės klasiką, pvz, Brian Tracy, Napoleon Hill, Stephen R. Covey). Atsargiai su dvasine literatūra, ten puiki terpė atbukimui, dvasinis gyvenimas nėra pateisinimas būti pralaimėtoju pasaulyje (rekomenduoju Paramahamsa Yogananda, Šri Šri Ravi Šankarą).
  • Tinkamo maisto. Asmeniškai rekomenduoju vegetarišką maistą, jeigu išmanote, kaip jį gaminti. Puslapyje galite rasti nuorodas į maisto gaminimo kursus, puslapius ir pan. Jeigu neišmanote kaip gaminti – valgykite kaip valgote, bet pradėkite dairytis geros knygos apie maistą.
  • Meditacijos ar kitokios dvasinės praktikos (patartina, kad aplink šį suktųsi visas Jūsų gyvenimas, tada Jums nereikės niekieno pagalbos)
  • Poilsio planavimo. Planuokite poilsį. Kada, kaip ir su kuo ilsėsitės?
  • Nevalingo poilsio. Vieną kitą kartą nežabotas protas palūžta, ir tegu. Lai padykinėja, bet turėkit omenyje, kad grįžtat tuoj pat po to.

Aš sakau, kad elementarioji disciplina yra privaloma, ypatingai tiems, kurie nėra sustiprėję. Jeigu dar nesate šiam reikale tris metus ir daugiau, darykite šią discipliną. Ji Jums padės siekiant fantastiškų rezultatų.

Pabaigai – mažas eilėraštukas iš mano bemiegių naktų, kuris gali Jums padėti tomis sunkiomis akimirkomis. Pavadinkit jį patys.

Mano kūnas yra iš plieno
O ryžtas iš vulkano
Valia iš stipraus žaibo
Drąsa iš liūtų vado

Dar kartą parklupau aš
Šalia silpnų titanų
Pakylu aš dar kartą,
Nes kapas šis ne mano!

Liudas Vasiliauskas
Laimingi.lt

Categories
Laimė Sėkmės psichologija

Nuoširdumas ir stiprybė

Nuoširdumas
Nuoširdumas

Keletą kartų per metus tenka važiuoti taksi ir išgirsti vairuotojus kalbančius „racija“. Pradėdami kalbėti „racija“, jie sako, labai gražų, mažybinį žodelį, kuris daug reiškia kiekvieno iš mūsų gyvenimuose – „centriukas“.

Kiekvieną kartą, kai netenkam gyvenimo jėgos, netenkam ir savo centro pojūčio – darome ne iš centro. Tai darome silpnai ir neužtikrintai, nes toje srityje praradome nuoširdumą… Ir štai prieš mus situacija, kurioje „reikia“: meilikauti, meluoti, kontroliuoti, įkalbinėti ar eiti prieš savo norą. „Centriukas“ sako: „ne“, bet žmogus bando, o pabaiga visada vienoda – nemalonumai viduje.

Nuoširdumas yra stiprybė ir bene pati didžiausia. Ar kada nors jautėtės silpnas kai sakėte tiesą? Kai reikia viską išsakyti, yra baisu, bet sakant patiriam didžiulę laisvę ir pamatom, kad tai buvo šimtą kartų lengviau, nei galvojom! Tuo pačiu metu, kai tiesa aplanko liežuvį, širdį aplanko ramybė.

Pastebėkite, kad kai netenkate stiprybės, visada esate įsivėlę į kažkokį „muilą“. Kažkokie klastingi ir neaiškūs, nenuoširdūs ketinimai, intrigos ir pan. Visa tai atima stiprybę, nes nuoširdumo ten nebuvo! Gamta palaiko nuoširdumą ir už jį suteikia žmogui stiprybę. Kai tik imatės laikytis nuoširdumo – visos bėdelės tiesiog išgaruoja.

Mums lieka tik peržiūrėti savo norus, ketinimus, veiksmus, darbus ir sutikrinti juos su nuoširdumu. Pasiryžkite gyventi nuoširdų gyvenimą ir kuo greičiau „nusimeskite“ visus tuos dirbtinumus, jeigu tokių turite.

Ieškokite įkvėpimo, jie pagyvina nuoširdumą

Aukštais idealais įkvėptas žmogus, turi nepamatuojamą jėgą nuveikti savo kilnius darbus, tad ieškokite įkvėpimo. Įkvėpimą lengva rasti šiais būdais:


Skaitykite kuo aukštesnių vertybių knygas. Pasidomėkite dvasingumu, ten parašyta per nelyg daug išminties, kad ją praleisti.
Skaitykite biografijas žmonių, kurie gyveno „iš idėjos“. Lengva užsikabinti ir dirbti su motyvacija aptekti pinigais. Pasidomėkite žmonėmis, kurie gyveno stipriais idealais ir pakeitė pasaulį be finansinės motyvacijos.
Susipažinkite su žmonėmis, kurie gyvena aukštomis vertybėmis, tai bus bene didžiausias įkvėpimas.
Įkvėpianti poezija, dainos ar istorijos.
Paprasta ir nuoširdi malda. Ar įsivaizduojate puolusį į depresiją žmogų, kuris nuoširdžiai tiki Dievu? Aš irgi ne. Pažįstu milijonierių, kuris šiuo laikotarpiu prarado daug pinigų, bet neprarado šypsenos, nes moka melstis (nebūtina būti krikščioniu, kad tai daryti).

Laikykitės savo „centriuko“!

Liudas Vasiliauskas
www.laimingi.lt