Categories
Dieta ir Mityba Sveikata ir Sportas

Iš kur atsiranda viršsvoris?

Šiandien jums atskleisiu pavyzdį, kurią išsiaiškinau per 12 savo gyvenimų metų. Būdamas šešiolikos pastebėjau arba tiksliau pradėjau suprasti, kad neesu patenkintas savo figūra, nes turiu viršsvorio, pečiai siauri, esu fiziškai silpnas, nepatrauklus moterims, nepadarau nei vieno prisitraukimo ar atsispaudimo, fizinio lavinimo mokytojas rašo pažymius iš gailesčio. Žodžiu situacija buvo tikra tragedija.

Buvau stipriai apsinuodijęs ir nevalgiau kelias dienas, bet kai pagerėjo savijauta jaučiausi toks laisvas ir lengvas, pabandžiau padaryti prisitraukimą ir padariau netgi keturis, buvau nustebęs pats savimi. Juk nieko nedariau, o jau padarau. To priežastis buvo, kad praradau daug nereikalingo svorio, kol buvau apsinuodijęs. Nuo to laiko pradėjau sportuoti, vasarą lauke mokyklos stadione, žiemą sporto klubuose. Vėliau priėjau išvados, kad sporto salės yra visai nereikalingos, nes visas raumenų grupes galima treniruoti lauke ir pasiekti tuos pačius rezultatus neinvestuojant papildomų pinigų.

Dar vėliau įsirengiau skersinį namuose, dabar negaliu pro jį praeiti eidamas į tualetą ir šiai dienai jau padarau 20-į prisitraukimų be didelio vargo, 100-ą atsispaudimų taip pat be didelio vargo. Laikui bėgant pradėjo ir figūra keistis, norėjau priaugti daugiau raumenų masės, todėl valgiau penkis kartus per dieną ir labai daug. Labai daug tai yra 140 Kg vištienos file per metus, o kur dar visi kiti produktai. Atsirado viršsvorio, pilvo presą treniruoju kiekvieną dieną, bet pilvas nors ir sustiprėjęs vis vien atrodo skystas. Niekaip nesuprantu kodėl. O pasirodo, kad viskas slypi tame jog suvalgau tiek kalorijų, kiek nesudeginu per dieną ir visos jos eina į svorį. Paėmiau ir kardinaliai pakeičiau mitybą, įtraukiau daug vaisių, salotų, bet valgau tuos pačius penkis kartus per dieną, rezultatai pastebėti iš karto. Jei seniau vienos vištienos krūtinėlės užtekdavo dviems dienoms, tai db užtenka visai savaitei. Ir išlaidos sumažėjo, ir figūra pagerėjo, ir jaučiuosi geriau, ir stipresnis esu. Vieni pliusai.

Iš kur aš išmokau tiek daug valgyti? Kaip žinome vaikas kopijuoja savo artimiausius žmones, t.y tėvus. Mano tėvas daug dirbdavo ir neturėdavo kada pavalgyti dienos metu, todėl grįžęs po darbo valgydavo trigubas porcijas maisto. Jo svoris vienu metu siekė 120Kg. Kai pakeitė darbą, sumažėjo stresas, atsirado galimybė laiku pavalgyti, bet nebuvo laiko valgyti daug, todėl per vieną mėnesį pats to net nenorėdamas prarado 20kg.

Dar viena priežastis alaus vartojimas. Jei vartojate alų, jis skatina valgyti maistą – užkandžius prie alaus, tą skanią keptą duonytę su sūriu, vištienos sparnelius ir kitas skanybes. Bet dažniausiai tai darote vakare po darbo arba savaitgalį norėdami atsipalaiduoti, visos tos kalorijos eina į kūną ir taip pat atsiranda viršsvoris.

Netaisyklingas kvėpavimas ir rūkymas. Taip taip, tai taip pat augina svorį. Pamenu seniau sutikdavau rūkančią panelę ir paklausdavau kodėl rūkai? Kad svoris neaugtų. Turbūt matė per teliką arba iš draugės girdėjo. Rūkymas užkemša kvėpavimo takus dervomis ir visais kitais bjauriais dalykais, to pasekmė negilus kvėpavimas ir augantis viršsvoris.

Pasidalinau su jumis iš kur atsiranda viršsvoris. Pakeiskite mitybą, gyvenimo būdą ir netrukus pastebėsite rezultatus. Turėsite gražesnę figūrą, daugiau pinigų, daugiau pasitikėjimo savimi, daugiau jėgų, daugiau noro veikti ir keisti pasaulį aplink save.

 

Arnoldas Kubiliūnas

Categories
Sveika Gyvensena

Sveikata. Kodėl turi siekti tapti sveikesnis?

Dažnai per įvairius informacijos šaltinius girdime, kad reikia sveikai maitintis, sportuoti, puoselėti sveiką gyvenseną. Vardan ko visas šis triūsas? Ta rytinė mankšta, tas neskanus sveikas maistas, monotoniškas dviračio pedalų minimas pakeliui į darbą. Turiu keletą minčių – kodėl vis dėlto tai daryti verta, tad jomis ir pasidalinsiu.

Sveikos, brandžios mintys gimsta sveikame kūne. Kai esi sveikas tau niekas netrukdo susikaupti, susikoncentruoti į darbą – nei nugaros ar dantų skausmai. Vadinasi, esi produktyvesnis, laimingesnis, tavo galvoje gimsta naujos, novatoriškos idėjos, kurių įgyvendinimas leidžia užimti vis aukštesnes pareigas darbovietėje ir tuo pačiu toliau sparčiai kilti karjeros laiptais.

Sveikata suteikia pranašumą. Tu gali dirbti sparčiau, intensyviau ir ilgiau, todėl esi pranašesnis už kitus, pavargusius, irzlius ir negyvybingus žmones. Taigi, sveikas žmogus daug reikalingesnis.

Sveikas žmogus yra gražesnis, patrauklesnis. Kai įeini į kabinetą ar biurą, nuo tavęs sklinda energijos bangos ir visi tai pastebi bei įvertina. Stiprius, sveikus žmones gerbia, jais žavisi. Ar nori būti vienas iš jų?

Ilgaamžiškumo paslaptis – sveika gyvensena. Ilgas ir sveikas gyvenimas – tai tavojo laiko „arsenalas“, kurį gali panaudoti įvairiai veiklai atlikti. Laikas – neįkainuojamas, jo nenusipirksi. O kaip tu jį išnaudosi – čia jau tavo reikalas.

Rūpinimasis sveikata reiškia harmoniją gyvenime. Negali visą dieną dirbti ir valgyti surogatinį maistą, nes tai nesveika ir alina. Turi skirti laiko sveikam maistui pasigaminti, fizinio kūno puoselėjimui, nes tai ir yra būtini komponentai harmoningam gyvenimo būdui. Sveikas gyvenimo būdas leis daugiau nuveikti per trumpesnį laiką. Taip pat gyvenimas taps įvairiapusiškesnis, įgaus naujų spalvų.

Iššūkis – tapk sveikesnis! Kas gali nemėgti iššūkių? Tik tas, kuris bijo, kad kažką praras. Svarbu žinoti, jog nėra ko prarasti, gali tik atrasti! O, ar esi ragavęs saldų atradimo skonį..?

Sveikata – raktas į visavertį gyvenimą be išlygų. Tu gali užsiimti viskuo, tau nebaisus net kopimas į aukščiausią kalną, nes turi tvirtus raumenis ir neturi viršsvorio. Užkopęs į viršūnę, įgysi daugiau pasitikėjimo savimi. Ne mažiau svarbu – mėgautis pačiu kopimu.

Vien pastangos tapti sveikesniu jau yra ryžto ženklas, rodantis beribę pagarbą sau. Už tai tave gerbs ir supantys žmonės.

Šaltinis: Gyventi.lt

Categories
Sveika Gyvensena

Mankšta. 9 priežastys kodėl verta mankštintis

Mankšta užima svarbią vietą mano gyvenime. Tai nebūtinai turi būti ryte atliekami kūno tempimo pratimai ar bėgiojimas, bet mankšta – tai jodinėjimas, šokių pamokos, čiuožimas ant ledo ir t.t., nes šios veiklos reikalauja fizinio aktyvumo. Taigi, kiekvienas gali atrasti sau tinkančią bei patinkančią mankštą. Kad įtikinčiau, jog fizinė veikla nėra laiko švaistymas, pateikiu devynias priežastis, kodėl verta mankštintis.

Mankšta pakelia nuotaiką, atgaivina. Bėgimas parku šiltą vasaros rytą, gaivus oras, įvairūs kvapai – visa tai pakilios nuotaikos garantas. Po darbo praleista valanda sporto salėje – atgaivina, ypač jei dirbi protinį, sėdimą darbą, patiri daug streso.

Mankšta ugdo valią, ištvermę. Kasdieninis mankštinimasis padės ne tik sutvirtėti fiziškai, bet ir protiškai. Tai yra tokia veikla, kuria turi užsiimti nuolat, be didesnių pertraukų, kitaip nepajusi tikrosios mankštos naudos. O nuolatinis proceso kartojimas ugdo valią bei ištvermę.

Mankšta padeda palaikyti formą, atsikratyti viršsvorio. Jokia dieta taip nepadės, kaip sportas. Sudeginsi nereikalingus riebalus, išryškinsi kūno formas, taip pat labiau pasitikėsi savimi.

Nuolat sportuojantys žmonės yra energingesni. Nuolat mankštintis yra sunku tik tol, kol tai nėra įprotis. Bet kai nugalime pirminį diskomfortą, greitai pajusime šio triūso vaisius. Tada jautiesi gerokai žvalesnis, vikresnis, o svarbiausia – energingesnis.

Mankšta stiprina tavo širdį bei plaučius. Sportuodamas apkrauni širdį, ji turi greičiau „filtruoti“ kraują. Širdis taip pat yra raumuo, kuris nuo susitraukinėjimo palaipsniui sustiprėja. Taigi, vėliau bus mažesnė tikimybė susirgti širdies ligomis ar patirti širdies smūgį.

Mankšta padeda stiprini, auginti raumenis, kaulus. Dar niekam nepakenkė fizinė jėga. Galėsi dirbti sunkesnius fizinius darbus – greičiau, efektyviau ir jausi mažesnį nuovargį. Argi tai ne nuostabu? Augant, tvirtėjant raumenims, savaime tvirtės ir kaulai, nes jiems reikės išlaikyti didesnę raumenų masę.

Nuolat sportuojantis žmogus miega geriau. Geriausiai žmogus miega tada, kai per dieną išnaudoja visas – tiek protines, tiek fizines – jėgas. Tik jokiu būdu negalima sportuoti prieš einant miegoti, nes tada po mankštos jausiesi pernelyg žvalus, kad užmigtum.

Sportuojantis žmogus – sveikesnis žmogus. Turbūt ne paslaptis, kad sportuojantys žmonės serga rečiau, be to, tikimybė susirgti kai kuriomis ligomis sumažėja, pavyzdžiui, krūties vėžiu, artritu ir kt. Pamiršite ir tai, kas yra aukštas kraujospūdis.

Mankšta – laisvalaikio praleidimo forma. Laisva sekmadienio popietė? Gal prasimankštinam? Neužmirškite pasikviesti draugų, juk drauge smagiau.

Ar įtikinau, kad mankštintis verta? Tikiuosi! Pirmyn lieti prakaitą vardan tobulesnio gyvenimo.

Šaltinis: Gyventi.lt