Categories
Motyvacija Sėkmės psichologija

Laiko valdymas pasinaudojant skirtingomis perspektyvomis

Laiko perspektyvos pasirinkimas labai panašus į planavimą – darbai savaitei, mėnesiui, ketvirčiui, metams ir t.t. Skiriasi tuo, kad padeda pamatyti ne tai, ką norime padaryti, bet kas iš tiesų išeis.

Trumpalaikė perspektyva

Kaip manote, kokie žmonės gyvena dabarties akimirka? Turbūt matėte tą reklamą apie „dabartistus“. Patinka man pavadinimas. Taigi, jie gyvenai trumparegiškai, visai kaip alkoholikai, kurių vienintelis tikslas išgerti nepaisant nieko: nei to, kas bus ryt, nei poryt, nei tuo labiau už savaitės ar mėnesio.

Kodėl jų gyvenimą vertiname kaip prastą? Neprasmingą ir be tikro džiaugsmo? Visai ne todėl, kad jie dabar girti ir vepa nesąmones – juk jie „laimingi“ ir daro tai, ką nori. Bet todėl, kad puikiai automatiškai išskaičiuojame ir matome jų ateities perspektyvas – jų būsimą kasdienybę.

Vadinasi, pasinaudodami šiandiena, galime pamatyti, kaip atrodys rytojus ar net kitas mėnuo.

Ilgalaikė perspektyva

Galima paimti savaitę praeities, ją įvertinti ir prognozuoti ateinančią savaitę, mėnesį ar pusmetį. Manau, kad tai paprastas metodas, kuris leidžia greit suvokti, ar einate norimu keliu.

Pvz., keliatės vėlai, daug laiko praleidžiate prie interneto, atsėdite darbo valandas su kančia akyse ir pan. Kokias ateities perspektyvas galima nubrėžti? Kad darysite lygiai tą patį ir toliau. Vadinasi, iš esmės nejudėsi iš esamos padėties taško.

Ateities vizija

Įsivaizduokite, kaip atrodytų jūsų artimos savaitės dienotvarkė, kuri jus tenkintų. Turbūt egzistuoja darbų sąrašas, siekiami tikslai, turiningas laisvalaikis. Įsivaizduokite kaip dirbate, kaip pramogaujate, su kuo bendraujate. Malonu? Norite to?

Dabar paimkite praeitą savaitę, kokią ateities viziją matote? Ar ji sutampa su prieš tai įsivaizduota? Jei taip, sveikinu, esate sąmoningą gyvenimo būdą pasirinkęs žmogus. Jei ne, visada galima tokį pasiekti.

Žvelgdami į praėjusią savaitę, puikiai suprantame, ką turėtume daryti, kad viskas pakryptų mums naudingesne linkme. Tereikia pastebėtus skirtumus pašalinti. Galima pradėti mažais žingsniais ir užsibrėžti, kasdien atlikti po vieną iš anksto paskirtą darbą.

Dabar paimkite visą praeities mėnesį ir pamėginkite nutiesti ateitį pusmetį į priekį. Rezultatai džiugina? Ne? Visada galite rinktis, esate savo sprendimų valdovas, ką pasirinksite, taip ir gyvensite.

Laiko valdymas, tikslai ir planavimas

Taigi, planuodami savo dienas, savaites, keldami tikslus ar tiesiog gyvendami, kartas nuo karto patikrinkite, kokį gyvenimą matote ateityje. Dažnai tai praveria akis.

Povilas Panavas

povilas.panavas.lt/blogas/

Categories
Motyvacija Sėkmės psichologija

Kodėl krenta motyvacija veikti?

Ne vienas žmogus gali prisiminti situaciją, kai pagavęs neregėtą bangą gerų emocijų ir entuziazmo veikti, po kurio laiko viską meta ir grįžta prie to paties. Kažkur buvusi motyvacijos banga nuėjo ir rankos tiesiog pačios nukrinta. Pradėta laikytis dieta buvo pamiršta, įsipareigojimai sau anksti keltis buvo užmiršti jau kitą rytą, o ritinę mankštą, kurią žadėjote daryti, pamiršote visai.

Ar kada paklausėte savęs, kodėl taip atsitinka?

Motyvacija dingsta tada, jeigu jūsų darbo veiksmo pradžioje nebūna trijų pagrindinių veiksnių.

Tikslas. Turėk aiškų tikslą, kad žinotum, kada jį pasiekei ir kiek tau dar iki jo liko. Neturint aiškaus, konkretaus tikslo, niekaip nenueisite ten, kur norite. Nuesite bet kur kitur, tik ne ten.  Ar pamenate laikus kai į mokyklą keldamiesi vos ne vos išlipdavote iš lovos, bet kai reikėdavo važiuoti į ekskursiją, atsikeldavote be žadintuvo pilni energijos ir geros nuotaikos.  Važiuojant į ekskursiją  jūs turėdavote tikslą gerai praleisti laiką, ir tas tikslas būdavo apipintas vaizdu, geromis emocijomis ir jausmais.

Vizija. Kai turi tikslą, tau reikia jį apipavidalinti, susieti su emocijomis, jausmais, gerais išgyvenimais, kad jaustum tai jau dabar, ką jausi jį pasiekęs. Daug kas užsibrėžia tikslą numesti svorio.  Nusistato sau standartą – numesti 10kg. Tačiau, jeigu mintyse nemato kaip atrodys numetus tą svorį, kaip jausis, kokios emocijos užklups, tai po kurio laiko tikslas būna pamirštas, nes tai tik skaičius, be emocijų, be vizijos, kaip kas turi atrodyti.

Dėmesys. Jeigu jau turite tikslą ir matote viziją, kaip jis atrodys pasiektas, belieka koncentruotis į jo atlikimą. Dažnai turime tikslų, matome ir vizijas kaip kas turi atrodyti, bet savo dėmesį išnaudojame visur kitur, tik ne tikslui įgyvendinti. Prasėdime prie žaidimų, įvairiausiuose portaluose, bet tik ne prie savo tikslo ir vizijos realizavimo. Didžiausi žmonijos atradimai ir pasiekimai buvo pasiekti dėmesio valdymo dėka. Valdytį dėmesį ir gerinti sugebėjimą koncentruotis į tikslą, padeda:  pradėtų darbų užbaigimas, sportas, meditacija, joga, reikalingu metu atsiribojimas nuo pašalinių dalykų, kaip „facebook“, „skype“. Taip pat koncentraciją gerina poilsio pertraukėlės ir tinkama mityba.

Turėk aiškų tikslą, nuolat jį matyk mintyse, jausk, kad jau esi jį pasiekęs ir sugebėk atsiriboti nuo nereikšmingų dalykų.Tai pagrindiniai principai, kurie tave nuves ten, kur tu nori.

Categories
Pinigų dėsniai Saviugda

Kaip gauti daiktus?

daiktai
Kaip gauti daiktus?

Turiu Jums gerą klausimą.
Ką bendro turi darbas su avietėmis?

Įsivaizduokite, kad ateinate įsidarbinti. Pokalbis einasi sklandžiai, darbdavys šypsosi ir maloniai kažko laukia. Jūsų nuotaika pakylėta ir staiga Jūsų klausia:
– Kiek norėtumėte gauti atlygio?
– Penkis kilogramus rozečių per mėnesį!
– Puiku. Sutarta!

Tai bent sutartėlė!

Tiek rozetės, tiek pinigai, tiek avietės neturi nieko bendro su darbu. Jeigu Jūs „šventai“ norėtumėte už darbą gauti aviečių, o ne pinigų – tikrai gautumėte. Faktas. Norėtumėte daug – gautumėte daug. Norėtumėte mažai – gautumėte mažai. Viskas priklauso nuo standarto, kurį sau patys pasirenkate.

Pagalvokite apie tikslus. Tikslai yra pasirinkimas tam tikrų minčių į kurias nuolatos kreipsime dėmesį ir pamažu sukursime tai savo gyvenime. Visi namai, automobiliai, paveikslai ir t.t. Visi jie yra tik minčių, kurioms buvo skirtas tikėjimas, išraiška.

Dizaineriai, inžinieriai nemiegojo naktimis, entuziastingai svajodami, ilgai dirbo – ir tik pažiūrėkite, kas atsirado šalia tokios paprastos gamtos: mobilūs telefonai, mašinos, erdvėlaiviai… Visa tai iš gamtos resursų: paprastos metalo rūdos, anglies… Ir, žinoma, minties bei tikėjimo. Pažiūrėkite į kurį nors daiktą, esantį šalia. Ar įmanoma jį buvo sukurti be minčių ir tikėjimo?

Mintis tėra mintis, ją pagalvoji, ir baigta; bet ja reikia tikėti, nuolatos kreipti ten savo dėmesį, kad kažką sukurtum. Kaip manote, ar galėtumėte šiandiena gauti makaronų? Esate tuo tikri? O jeigu nejaustumėte užtikrintumo, ar gautumėte makaronų? Įsivelia dvejonė. Jeigu dėmesys liks ties dvejone – makaronų nebus!

Užtikrintumas ir tikėjimas sukoncentruoja dėmesį tik į tą daiktą (mintį) – mūsų atveju tai makaronai – todėl ŠIANDIEN gautumėte makaronų, o ne dvejonių. Jeigu tokiu tikėjimu tikim – viskas išsipildys.

Būkite labai atsargūs su mintimis ir ypač atsargūs su tuo, kur koncentruojate savo dėmesį.

Šiandien žmonėms aktualūs pinigai.
Jeigu žmogus turi piniginių bėdų, tai reiškia tik vieną – jis kreipia savo dėmesį į finansinių bėdų mintis.

Žmonės kalba, kad reikia daug dirbti, bet juk pinigai nepriklauso nuo darbo laiko, nebent tuo tikite – tada esate ilgo darbo vergas (jeigu norite uždirbti daug). Parduotuvių darbuotojai dirba daug, o ar uždirba daug? Jūsų atlygis priklauso nuo to, kuo Jūs tvirtai tikite savo galvoje. Jeigu Jūsų mintyse tvirtai įsitvirtinusi suma 4000, tai ji ir pateks į Jūsų rankas (jeigu išpildysite tikėjimo sąlygas ir nedvejosite).

Ką daryti, jeigu dabar pasaulis sukasi ne į Jūsų naudą ir finansai prasti?

  1. Didžiausia, geriausia ir pelningiausia gyvenimo investicija – parduoti televizorių – gausite pinigų. LABAI SVARBU.
  2. Atsisakykite televizijos žiūrėjimo, laikraščių skaitymo ir visų tų „naujienų“ iš „naujienų portalų“ ir pan. YPAČ, NEREALIAI, VIRŠUM VISKO, LABAI LABAI SVARBU. Ar suprantat? Jokio teliko ar bereikšmių žiniasklaidos fantazijų.
  3. Išsiaiškinkite, ką MĄSTO nesėkmingi, krizės apimti žmogeliai ir tuoj pat meskite taip mąstyti, kalbėti, elgtis.
  4. Išsiaiškinkite, kaip mąsto klestintys žmonės, ir imkite mąstyti taip pat.
  5. Imkite sau teigti: „nors yra kaip yra, man pamažu atsiveria finansinės galimybės, ir aš pagaliau kylu į viršų“. Kartokite sau šį teiginį (mintyse ar pašnibždom, galit ir balsu) tik prabudus ryte ir prieš pat užmiegant bent po kelias minutes. Prisiminkite jį dienos eigoje ir kartais sau jį pakartokite.
  6. Išmokite vizualizacijų technikų. Šitą galite padaryti pažiūrėję „The Secret“ filmą („Paslaptis“, yra išleista ir knyga), paskaitę knygučių apie kuriamąją vizualizaciją. Rekomenduočiau užsukti į Silva metodo kursus ar bent jau nusipirkti knygą. Vizualizacijų taip pat galite išmokti asmeninės laisvės bendruosiuose kursuose, dėmesio valdymo galite išmokti asmeninės laisvės meditacijose.
  7. Žmonės valgo į dieną tris kartus, miega trečdalį gyvenimo, dauguma dirba visą gyvenimą dėl pinigų, bet nėra perskaitę nė trijų knygų apie valgį, miegą ar pinigus. Pasidomėkite, pilna literatūros.

P.S. Nieko nenutiks, jeigu nežiūrėsite televizijos. Per pastaruosius tris metus, nežiūrėdamas „naujienų“ praleidau tik kelis dalykus: pasiankstinęs valandą sužinojau, kad reikėjo persukti laikrodį; Rusija išsirinko naują prezidentą! Tai bent staigmena 🙂

Liudas Vasiliauskas
www.laimingi.lt